MSN Güncelleme Sorunu Yaşayanlar

ÖNEMLİ NOT: Eğer siz bu yazıyı okuduğunuzda yıl 2011 ise muhtemelen yaşadığınız sorunu şurayı okuyarak çözebilirsiniz, burayı okumadan orayı bir okuyun deneyin derim.

Özellikle eski sürüm MSN kullananlar için geliyor bu yazı da. İki gündür dairede personel bu sorunu yaşıyor. MSN’lerini açmaya çalıştıklarında hata veriyor, kullanıcıdan güncelleme yapmasını istiyor. Evet dediklerinde de yüklenemiyor diyor.

Dairede iki haftadır benim ve Volkan’ın tahmini olarak bir günde bitirebileceğimiz bir işi yapmaya çalışan bir bilgisayar firması var. Bunlardan birisine sorduklarında adamın cevabı “Abi messenger paralı oldu; ondan giremiyonuz siz” olmuş.

Lan sorun aslında basit. Microsoft sizden Messenger’ınızı güncelleyip artık Live Messenger‘a geçmenizi istiyor. Bu sayede bilgisayarınıza siz istemeseniz bile bir sürü program yüklenmiş olacak. Programın verdiği hataya uyup güncelle dediğinizde de size Windows’un yükleme aracının eski sürüm olduğunu ve yenisini yüklemenizi isteyecek. Siz bunu ancak Microsoft’un kendi sitesinden lisanslı bir kullanıcı iseniz edinebileceksiniz. Gerçi pek çok download sitesi de veriyor. Benim kanıma göre Microsoft, Messenger’ın gücünü biliyor ve bu sayede kullanıcıları kendisine bağımlı duruma getirmeye çalışıyor.

Neyse biz gelelim bu basit işlemin nasıl yapılacağına.

  1. Öncelikle Windows’un yükleme aracını en son sürüm (Windows Installer 4.5) yapıyoruz. Nasıl mı? Buradan indiriyoruz hemen.
  2. Daha sonra bunu yüklüyoruz ama en sonda “Şimdi yeniden başlatma” diyoruz.
  3. Kurulum bittikten sonra, tekrar MSN’imizi açıp aynı hatayı vermesini sağlıyoruz. Yani bağlanmaya çalışıyoruz. “Evet – Hayır”‘lı kısma geliyoruz.
  4. Bir süre bekliyoruz. Bu esnada bilgisayarımız kurulum dosyasını indirmeye başlıyor.
  5. Bitince anlaşmayı kabul ediyoruz. Açık programları kapatıyoruz.
  6. Sonra bizim karşımıza hangi programları yükleyeceğimizi seçmemiz için bir pencere geliyor. Tavsiyem eğer profesyonel kullanıcı değilseniz Silverlight ve Aile Koruması hariç hepsini iptal etmeniz. Zira burada yüklediğiniz programlar ileride sıkıntı oluyor ve kaldırılamıyor.
  7. Artık arkamıza yaslanıyoruz ve bekliyoruz. Kurulum bitince kapat diyip çıkıyoruz.
  8. Eğer herşeyi doğru yaptıysanız şu an Windows Live Messenger‘ın son sürümünü kullanıyor olmanız lazım.

16 responses to “MSN Güncelleme Sorunu Yaşayanlar

  1. hatars

    evet hayırkı kısma kadar geliyorum ancak sonra karşıdan yükleme yapmıyor.
    yine yüklenemedi deyip açmıyor:S

  2. Windows Installer 4.5’i yükledikten sonra mı oluyor bu? Eğer öyleyse benim aklıma nacizane iki sebep geldi; kullandığınız windows lisanssız olabilir. (Bir arkadaşım buna benzer birşey demişti zira.) Ya da o an için bilgisayarı yeniden başlatamanız gerekiyordur illa ki. Bakın ikisi içinde ben olsam Live Messenger Son Sürüm diye aratıp başka bir siteden yüklemeye çalışırdım. Onun dışında görmeden birşey demem yanlış olur. Umarım yardımcı olabilirim.

  3. gesthos

    işe yaradı eline sağlık

  4. Çok sevindim teşekkür ederim :)

  5. redlight

    lütfen windows installeri yükleyemiyorum.lütfen rapid vermeyin inmiyo premiumlu kullanıcı istiyor artık dosya.tc gibi yerlerden upload edersen sevinirim arkadaşım.acil lütfen…….

  6. redlight

    çok teşekkürler güncellendi ve msn yeni sürümü gerçekten cok güzel :) benden 3 puan :)

  7. Eyvallah :D

  8. Son sürümü beğendim hareketşi resim koyabiliyoruz bu süper

  9. Özkan

    Çok Saol Paşam Oldu Valla ;)

  10. haytaş

    çok saolasın oldu çalışıyo tşkr

  11. olmadı yaa gelmedi

  12. eyw kardeşim işe yaradıN ;)

  13. bu i nadindire tıkladıktan sonra dowlnd diyorum ama iirdnmiyo acayip bi pro margçıkıyo yardımcı olursanızves inirim

  14. evet hayıra kadar geldi msn 8.5 var bende reset atmadan da denedim siilip baştan yükleyip yeniden başlatarakta denedim evet hayıra geliyorum hiç birşey yüklenmio bekliyorum uzun bi süre hemde

  15. Hımm, nu yazıyı yazalı bugün tam 2 sene olmuş değerli arkadaşım. Muhtemelen Windows Live’ın da artık o sürümlere olan desteği tamamen bitmiştir. Dolayısı ile inan şu anda ne yapılabilir ben de bilemiyorum. Ama ilgin için yine de teşekkür ederim. Sağlıcakla ve takipte kal.

Bir Cevap Yazın

