Ancient Town Fest

Ancient Town Metal Fest

Vize haftasına kurban edilen bir güzel organizasyon daha! Black Omen‘la, Carnophage‘la ve en son Eskirock Metal Fest Vol. I‘de Garmadh grubu ile izlediğimiz canımız ciğerimiz kardeşimiz Onur‘un düzenlediği bir festivaldi bu.

Pazartesi günü Akışkanlar Mekaniği ve Çevre Modelleme vizelerim olmasına rağmen dayanamadım, pazar günü bir kaç saatliğine de olsa uğradım konsere. Volkan ve Halil de sağolsunlar eşlik ettiler bana. Şu açıdan iyi oldu, uzun süredir göremediğim pek çok insanı gördüm, hasret giderdim. Hepsine buradan selamlar. Murat Abi‘nin en son bizim konserde benimle kafa salladığını tescil etmiş oldum ayrıca zira kendisi saçları kestirmiş. Uzun süre sonra ilk defa Aygün‘le de birlikte olduk. Volkan ve Aygün’le küçük sevimli muhabbetlerimiz oldu. Bakalım Aygün yakında fotoğraflarımızı da verir inşallah 🙂

Konser, 31 Ekim Pazar günü Hayal Kahvesi, yeni adıyla Fabric Performance Hall‘da yapıldı. Ancak mekan sağolsun (!), adını değiştirmesine rağmen zihniyetini hiç bozmamış ve organizasyonu Onur için elinden geldiğince zorlaştırmış. Aynı mekanın önceki metal konserlerinde sahne önüne masalar koyup üzerlerine rezerve yazarak insanların sahne önüne gelmesini engellediğini zaten biliyorduk da sahnenin ışıklarını açmayacak kadar düştüğünü bilmiyorduk. Aynen bunu da yaptılar.

Tüm aksaklık ve olumsuzluklara rağmen Onur’un özverisi sayesinde sıkıntı seyirciye yansımadan devam etti organizasyon. Dediğim gibi erken ayrılmak zorunda kaldığım için sadece 3 grup izleyebildim. Onları da aklımda kalanlarla yazacağım buraya. Yanlışım eksiğim olursa lütfen uyarın yorumlarda.

Bleeding Serenade

İlk grup Bleeding Serenade isimli Ankaralı metal grubuydu. Hafızam beni yanıltmıyorsa cover ağırlıklı çaldılar. Grubun kaçıncı sahnesiydi bilmiyorum ancak az daha, çok az daha çalışarak iyi şeyler yapabileceklerini düşünüyorum. Ses sisteminin, daha doğrusu mekanda ses ile uğraşmakla yetkili kişinin azizliğine uğradılar. Ancak herşeye rağmen moral bozmadan çalıp bitirdiler tebrik ederim kendilerini de.

Ascension

İkinci grup her an kalp krizi geçirecekmiş gibi söyleyerek yüreğimi ağzıma getiren ama çaldıkları Dark Tranquillity ve Death parçaları ile de yardıran grup Ascension idi. Lethe‘yi çaldılar aynen kaydettim bende 🙂 İlk gruba görebu arkadaşlar daha hoşuma gitti benim.

Carnophage

Son izlediğim grup ise tamamını dahi izleyemediğim, dostum Onur’un grubu Carnophage. Vokalistleri Oral‘ı tanıyamadım önce. Aaa vokali değişmiş, dedim. Sonra Black Omen’dan Tolga düzeltti beni. İyi baktım evet Oral’mış hakkaten. Carnophage her zamanki Carno’ydu. Carno’nun Bone Nails‘ini severim ben. Konserde baktım başladılar çalmaya hemen açtım bunu da kaydettim. Harika da oldu sevgili okur. Bu arada basçıları Bengi ile de görüştük konuştuk selam buradan.

Daha sonra mekandan ayrıldım eve gelip Akışkanlar Mekaniği ile Çevre Modelleme çalıştım. En üzüldüğüm şey de o gece Black Omen’ın yeni parçalarını dinleyememek oldu. Cidden üzüldüm.

Adı geçen grupların myspace adresleri:

Bleeding Serenade: http://www.myspace.com/bleedingserenade
Ascension: http://www.myspace.com/ascensiontr
Carnophage: http://www.myspace.com/carnophageturkey

2 responses to “Ancient Town Fest

  1. Halil Ceylan

    Abi ellerine sağlık her zamanki gibi gayet güzel, gayet yerinde olmuş..
    Sen mekandan ayrıldıktan sonra Carnophage sağlam performansla ve yüksek tempoyla devam edip bitirdi, vokalleri az ama öz seyirci olduğunu belirtip gelen, destekleyen herkese çok teşekkür etti.. Daha sonra Black Omen sahne aldı, yeni parçaları harika, melodiler, klavyenin verdiği atmosfer.. Tüylerimiz diken diken oldu dinlerken.. Sound konusunda da en başarılı grup Black Omen oldu tartışmasız.. Çok temiz sound aldılar, tecrübe, klavyenin çok çok büyk etkisi ve tek gitar olması direkt fark ettirdi zaten.. Karahan’ın sahnesini de çok beğendiğimi özellikle belirteyim, seyirciyle iletişimi çok iyi kesinlikle.. Son olarak yeni albümden çaldıkları şarkılarından bahsedeyim, kesinlikle çok başarılı, melodiler, atmosfer, riff geçişleri vs.. Black Omen’in namına yakışır performansından sonra yine Eskişehir’in sağlam gruplarından Amoral Vuslat çıktı sahneye, Eskirock Metal fest. vol 1’deki repertuara yakın (ya da tamamen aynıydı belki de, Eskirock Metal Fest Vol. 1’de onlardan hemen sonra sahne aldığım için son şarkıları sırasında kuliste hazırlanıyordum) bir repertuar hazırlamışlar, iki yeni gitarist bunda en büyük etken şüphesiz.. Zamanın ilerlemesi, konserde çıkan aksaklıklar ve az seyirci nedeniyle pek istekli değillerdi sahnede. Ayrıca yanılmıyorsam daha 2. şarkıda Umut’un twin pedalı bozuldu, kick pedalı ile idare etmeye çalıştı, bunlara rağmen iyilerdi gayet. Bu arada sahneye The Cage Within’den de tanıdığımız gitarist Serkan ile çıktılar yine. Eskirock Metal fest Vol. 1’de session gitarist olarak sahne alan Serkan bu kez Amoral vuslat üyesi olarak çıktı. Diğer gitarist Görkem’in yerine ise Eskişehir’in eski sağlam gruplarından Impatience’nin gitaristi Mehmet çaldı. Ortalama ve kısa bir performanstan sonra yanılmıyorsam ”As i Slither”in performansı sırasında gitara grubun Fransız bir misafiri geçti. Grup performansından hemen sonra mekandan ayrıldı, tabi ki önce Eskirock ve sonra A’khuilon adına grupları tebrik ettim, biraz sohbet ettik. Onur’u da tebrik ettim hem de teşekkür ettim organizasyonu için. Organizasyonun o gece çalan gruplar için özellikle ayarlanmış olduğunu, organizasyon yapmaya devam etmeyeceğini bildirdi, biraz da mekandan, aksaklıklardan yakındı doğal olarak, daha sonra organizasyonlar ilgili yapması gereken işleri olduğunu söyleyip özür dileyerek yanımızdan ayrıldı. Yunus ve Mehmet gecenin sonuna kadar hem bana eşlik etmek hem de organizasyona/gruplara gerek A’khuilon, gerek kişisel olarak desteklerini göstermek adına mekanda kaldılar. Daha sonra Murat ve Kadir bize eşlik ettiler mekanın önünde. Black Omen Serkan’ı sound konusunda özellikle tebrik edip biraz daha muhabbet ettikten sonra mekandan ayrıldık.

    Sen mekandan ayrıldıktan sonra olanlar bunlardı sayın Çiftçi, umarım nacizane yazdığım onca cümle arasında işe yarar birkaç tane vardır 🙂
    Yazı için ellerine, emeğine sağlık 🙂

  2. Asıl senin eline emeğine sağlık Halil, ciddi anlamda güzel olmuş birader. Sağol tekrardan 🙂

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s