Nereyle Dinlediğimiz Önemlidir

Yapması gereken tek iş gelen yolcunun adını soyadını alıp istediği yön ve saate göre bilet yazmak olan taşımacılık şirketi görevlilerinin yaptığı hatalar yüzünden çok defa mağdur olmuşumdur.

Sadece ben de değil, neredeyse her arkadaşımdan duymuşumdur bu mağduriyetleri. Belki senin de başına gelmiştir sevgili okur. Aynı koltuğun başkalarına da satılması, farklı bir yere giden bir otobüse bilet kesilmesi, otobüsün kalkacağı peronun yanlış söylenmesi, tren de özellikle tek koltuk istediğiniz halde çift koltuktan bir yer verilmesi, oturacağınız koltuğun cam kenarı olması için 1 saat geç gitmeyi göze alıp bindiğinizde koridor olduğunu görmeniz gibi onlarca aksilikten bahsediyorum.

Bu aksiliklerin belki en komiği de tane tane heceleyerek söyleseniz bile bilete Yolcu adı olarak başka bir adın yazılmasıdır. Benim başıma geldiğinde komik bir olay geldi başıma diye anlatıyordum. Meğer sadece benim değil, herkesin başına geliyormuş lan bu türden olaylar 🙂 Aşağıda bizzat bana ve kuzenim Orbay‘a kesilmiş biletleri görebilirsiniz:

Büyük hali için tıklayınız

Büyütmek için tıklayınız

Bu yazıyı neden yazdım peki? Başlangıçta bu yanlış isim yazma olayı komik görünebilir. Ancak herhangi bir aksilik, kaza, bela vs durumunda bilette adı yazan yolcu için geçerli oluyor ferdi kaza sigortası. Yani başınıza bir iş gelse ve benim biletimde olduğu gibi adınız yanlış yazıyorsa şirketin size yapmakla yükümlü olduğu kaza sigortası sizi karşılamıyor.

Tavsiyem 1 lira daha fazla verip güvenilir otobüs firmalarından bilet almanız, biletinizi alırken de isminizi kontrol etmenizdir. Özellikle trenlerde sırf bu isim hatası yüzünden canı sıkılan çok insan tanıyorum. Siz de dikkat edin.

Bir Cevap Yazın

