Vakizaşi

Abandoned By The Lords

Geçen gün Volkan‘a pipo almak için Esnaf Sarayı‘na gittiğimizde hiç aklımda yokken uzun süredir almak istediğim vakizaşi‘yi gördüm bir dükkanın unutulmuş bir vitrininde. Çok kaliteli birşey olmadığı içinde çok kalitesiz bir fiyata aldım ve dolayısı ile mutlu da olduğumu söyleyebilirim.

Bu bendeki kılıç sevdasını taa şu yazımda yazmıştım sevgili okur. O gün o katanayı duvarıma asınca hevesim körelmedi, aksine daha bir arttı. Bu katananın yanına bir de vakizaşi alayım dedim. Ancak bir türlü denk gelmiyordu. Sonunda alabildim. Şimdi abi kardeş takılıyorlar duvarımdaki dünya haritasının üzerinde. Peki hevesim köreldi mi? Hayır 🙂

Bunu aldığım yerde bunun yaklaşık 20 katı fiyata herhalde buralarda bulabileceğim en gerçekçi katana vardı. Onu almayı planlıyorum ya dur bakalım.

Finallerden dolayı bu ara birazcık uzak kalsamda, internetten bu japon kılıçları hakkında detaylı araştırmalar yapıyorum sevgili okur. İnanın okudukça okuyasım geliyor. Özellikle bu katana ile ilgili ekşi sözlükte bilen de yazmış bilmeyende. Neler neler sallayanlar var. Bulun okuyun gülün.

Yukarıdaki çalışmamı da bu küçük dostum vakizaşime adıyorum. Ayrıca deviant profilime bir yıldan sonra yüklediğim ilk çalışma da bu oldu. Nasıl da kıpkırmızı parlıyor değil mi teyzeleri amcaları?

Vakizaşim

Vakizaşi, 脇差 şeklinde yazılıyor Japonca. Taner falan okuyabilir mesela burada ne yazdığını. Ama işte biz okuyamıyoruz. Samuraylar ya da silahşörler diyelim, bunu daha büyük olan katanalarının yanında bellerine sokarak taşırlarmış. Yani çift kılıç taşıma durumu. Ancak katanayı öyle ha dediğinde kullanamadıkları ve edep adap gereği bazı yerlere girdiğinde çıkarmak gerektiğinden (mesela birisinin evinde misafir olduğunuzda ya da uyurken ya da başka şeyler yaparken) bu vakizaşileri üstlerinden, yastıklarının altından hiç ayırmıyorlarmış. Bir de tanto diye bir olay var ama o bildiğimiz bıçak.

Bu şekilde kelle koltukta gezmek, sevdiğine, aşık olduğuna doyamamak bir türlü aslında sıkıntı bir yaşam biçimi bence. Ama acayip onurlu ve karizma da bir duruşu var ne yalan söyleyeyim.

Şimdi bu kılıç konusunda bir diğer beklentim de yukarıda link verdiğim yazımda da bahsettiğim Kill Bill serisinin üçüncü filminin çıkması. İlk iki filmin doğrudan katana üzerinden ve soundtrackleri ile prim yapmasından hareketle son filmin de bu şekilde olmasını umut ediyorum. Ne zaman göreceğiz? Taa 2014 diyor IMDB. Yani 2012’de kıyamet kopmazsa bundan tam 3 sene sonra. Harry Potter‘ın ilk filmini izlediğimde “Ohoo bunun 7.si çekilene kadar ölürüz lan biz aamet…” dediğimi hatırlıyorum. Ölmedim.

Reklamlar

2 responses to “Vakizaşi

  1. eyvallah 😀

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s