ÇBM Hareketi

ÇBM

Şu aralar Eskişehir direklerini süsleyen bir diğer hareketin adı da ÇBM. Bunu ilk olarak yılbaşında gördük sağda solda. “Noel Babayı Sevmiyorum. Çünkü Ben Müslümanım” ya da “Yılbaşını Kutlamıyorum. Çünkü Ben Müslümanım.” yazılı stickerlar sağda solda yapışık duruyordu.

ÇBM – Çünkü Ben Müslümanım” hareketine (ben hareket diyorum belki de değildir) dair internette en ufak bir bilgi bulamadım. Nedir, arkasında kim vardır, amacı nedir bilmiyorum.  Bu hareketin bu bloga konu olma sebebi ise dün gördüğüm şu yeni stickerları oldu. Sticker’da yazan şu: “Irkçılığıa karşıyım. Çünkü Ben Müslümanım.” Görsel olarak da Hırant Dink‘in öldürülmesinden hemen sonra basın sayesinde akıllara kazınan o altı delik ayakkabılı fotoğrafı konmuş. Bence bu çok yanlış. Yani iyi bir mesaj verilmeye çalışılmış. Irkçılığa karşı olmak doğrudur. Ancak bu mesajı bu şekilde görselleştirmek bence korkunç bir hata.

Ermeni asıllı bir vatandaşımızın katledilmesi, öldükten sonra altı delik ayakkabılarıyla sembolleştirilmeye çalışılması zaten büyük bir ayıpken, bunu sanki üzülüyormuş gibi yapıp her seferinde göze sokmak asıl bu ırkçılığı kabartmak değil de nedir? Yani ırkçılık olgusui başka şekillerde görselleştirilemez mi? Olayın dini boyutlarına girmiyorum farkettiysen yazının başından beri sevgili okur. Girmeyeceğim de.

Bana göre bu şekilde bir stcikerla, bırakın ırkçılığın önüne geçmeyi; ırkçılığın bilakis propagandası bile yapılabilir. Ayıptır, yanlıştır. Yamuluyorsam yorumlara yorum bırakabilirsiniz.

3 responses to “ÇBM Hareketi

  1. yunus emre damar

    Görür görmez zaten bi önyargıyla baktım, sonra ne alakası var acaba, mesut niye böyle bi konu seçti derken yazıyı okudum ve eleştirini görüp destekledim canı gönülden.

    (konu dışı biraz, “”Olayın dini boyutlarına girmiyorum farkettiysen yazının başından beri sevgili okur. Girmeyeceğim de.”” sözüne karşı bi eleştri olsun…)

    –Ben özellikle şu konuya değinmek istiyorum: Neden din boyutuna girmek istemiyoruz? Bu zamana kadar “dinlere karşı sayıgılı olunması gerekir” fikrini beynimize soktular. Dinler dogmatiktir bla bla… Tamam ama ya yanlış bir şey varsa? Neden sorgula(ya)mıyoruz? Tamam saygılıyız da… Bu tür konular konuşurken neden dini yönden eleştri yapmak istemiyoruz? —

    Irkçı olmamak ile müslüman olmanın ne alakası var? Neden müslüman? neden hristiyan değil? neden bi din? İnsanlık ön planda olması gerekirken neden bir din yada neden özele indirgemişler?

  2. “Irkçı olmamak ile müslüman olmanın ne alakası var? ” cümlesini aslında yazmam gerekirdi. Yazıya başladığımda bu aklımdaydı zaten. Burada dini boyutlarına girmeme sebebim de aslında eleştirmekten korkmak değil. Bu yazıda ki amacım biraz daha şu kullandıkları görseli eleştirmekti. Ama dediğin gibi zaten böyle bir “müslümanlık” kimliği oluşturmaya çalışmak en başından hatalı bir durum. Hristiyanların ya da yahudilerin yüzlerce yıldır yaptıkları şeyi, dini bir ayrıcalık kıstası olarak kullanma gafletlerine müslümanların da düşmesi kötü bir durum. Zira islam zaten temelden bu sınıflaşmayı reddetmiyor mu? Yoksa ben mi yanlış biliyorum 🙂

    Ama bu yorumun kaliteli bir yorum oldu. Sağolasın dostum 😀

  3. SavaşAlp

    Bende yılbaşından önce görmüştüm “noel babayı sevmiyorum çünkü ben müslümanım” stickerlarını ve garipsemiştim.. Sanırım bir şekilde insanların duyarlılıklarını arttırmaya çalışıyor bu insanlar fakat bana soracak olursan
    Mesut yanlış araçlar ve yanlış amaçlar ile. Bence bu stickerlar o veya bu şekilde insanların bazı inanışlarını sömürüyor ve ben bu stickerları görmekten rahatsızım.
    Son olarak “Irkçı olmamak ile müslüman olmanın ne alakası var? ” cümlesine tamamen katılıyorum. Demin de dediğim gibi belki iyi bir amaç uğruna yapılmış birşey (Hrant Dink’in yasını tutmak gibi) fakat yanlış araçla yapılmış ve son derece etkisiz birşey.

Bir Cevap Yazın

