Google’dan Jules Verne’e Müthiş Kıyak!

Google Jules Verne özel dodle'ı

Bugüne kadar kullanılan en süper dodle’ı Jules Verne için yaptı google bugün! Aralarında benimde bulunduğum milyonlarca Jules Verne hayranı bugün google’ın dodle‘ı ile kutladı belki de galaksinin en iyi 10 yazarından birisi olan Jules Verne’nin doğum gününü!

Verne’in baş yapıtlarından olan Denizler Altında 20000 Fersah‘a bir gönderme yaparak google bugünkü dodle’ını bir denizaltının içerisindeymişiz de denizin derinliklerini izliyormuşuz gibi hazırlamış. Sağdaki kolu aşağı çektiğimizde denizaltımız batmaya başlıyor, iyice derine indikten sonra dakikalarca sağa sola hareket edebiliyoruz.

Bugüne kadar google’ın Türkiye’de yayınladığı hemen her dodle’ı birkaç eksik olmakla beraber topladım, kaydettim. Tekrar ediyorum bu en iyisi olmuş.

Galaksinin en iyi 10 yazarından birisi olan Jules Verne’nin en az bir kitabını okumamış hiç bir insan evladı yoktur. İlkokulda okuduğumuz versiyonları kısaltılmış, sadeleştirilmiş versiyonları bu eserlerin. Bu sebepten ben hepsinin birebir çevirilerini buldum. Onları okudum. Halen daha okuyamadığım kitapları var. Tübitak Bilim Kitaplığı dahilinde basılıyor kitapları. Onları da temin ettim. Okuyorum.

Jules Verne

Jules Verne

Jules Verne’nin belki en önemli özelliği insanoğlunun keşfetme arzusuna yönelik kitaplar yazmasıdır. Yazdıklarının çoğu kurgu olmasına rağmen o kadar ustalıkla ifade eder ki kendisini kitabı okurken bir yandan dünya haritası ile yazarın hareket yönünü takip edersiniz. Yaşadığı çağda henüz adı bile geçmeyen, bulunmamış icatların ve teknolojilerin belki de mucididir Jules Verne. Nükleer denizaltıların belki de atası olan Natilius bunun en büyük kanıtıdır. Üstelik yıl 1870lerdi! Eserlerinin pek çoğunda devamlılık esastır. Denizler Altında 20000 Fersah’ta akıbeti belli olmayan Kaptan Nemo‘nun sonunu Esrarlı Ada‘da öğreniriz mesela. Arne Saknussem adını orta 1’den beri aklıma kazıyan kişi de Jules Verne’dir. (Dünya’nın Merkezine Seyahat). Adam 1865 yılında aya gitmekten bahsederken elbetteki yaklaşık bunun 100 sene sonra gerçekleşebileceğini bilmiyordu. Üstelik bu eserin bir özelliği de 1905 yılında sinemaya çekilmiş olmasıdır. 1905! Bu filmi buldum tabiki 🙂 Arşivimde duruyor. Sessiz sinemanın ilk örneklerinden.

Doğum günün kutlu olsun Verne! Galaksinin en fantastik yazarı!

Jules Verne ile ilgili yazdığım diğer yazılar:

Bir Cevap Yazın

