Son Yılların En Piyasa Albümü!

Nilüfer + EMO Bakışı + Gitar

Tutsun, fırtınalar koparsın, herkes dinlesin diye yapıldığı bu kadar belli olan bir albüm daha görmedim arkadaş!

Nilüfer‘in “12 Düet” isimli rock albümünden bahsediyorum. Çıkış parçası olarak Şebnem Ferah‘la birlikte söyledikleri “Erkekler Ağlamaz” seçilmiş. Klip falan da çekmişler. Ama şarkı bence tırt! Yani Şebnem Ferah’ın grubu evet kaliteli yapmış, mükemmel icra etmişler ama vokaller tırt. Şarkının çok fazla yerinde Şebnem Ferah ile Nilüfer’in seslerini ayırt edemiyorsunuz. Ayrıca Şebnem Ferah özellikle konserlerinde artık sıkça yapmaya başladığı ama beni feci halde bayan şu adını koyamadığım vokali yapıyor 4.42 kısımında şarkının.

Albümde son dönemde piyasada adı geçen hemen her rock ve pop grubunu bulmak mümkün. Yani özellikle bir çizgiden gidilmemişte “acaba buraya kimi koysak çok dinlenir bu albüm?” felsefesi uygulanmış. Albümde yer alan parçalar ve gruplar şöyle:

1. Erkekler Ağlamaz
Seslendiren: Nilüfer & Şebnem Ferah
2. Göreceksin Kendini
Seslendiren: Nilüfer & Yüksek Sadakat
3. Ara Sıra Bazı Bazı
Seslendiren: Nilüfer & Malt
4. Sensiz Olmaz
Seslendiren: Nilüfer & Teoman
5. Haram Geceler
Seslendiren: Nilüfer & Gece Yolcuları
6. Hey Gidi Günler
Seslendiren: Nilüfer & Ogün Sanlısoy
7. İntizar
Seslendiren: Nilüfer & Badem
8. Aşk Kitabı
Seslendiren: Nilüfer & Hayko Cepkin
9. Unut Gitsin
Seslendiren: Nilüfer & Cingi
10. Uzak Dur Ateşimden
Seslendiren: Nilüfer & Rashit
11. Selam Söyle
Seslendiren: Nilüfer & TNK
12. Kim Arar Seni
Seslendiren: Nilüfer & 4X4

Açık ve objektif düşündüğüme inanarak söylüyorum ki koskoca albümde 3 tane parça dinlenesi kalitede. Bu üç parça da Malt, Hayko Cepkin ve Şebnem Ferah’la yapılan düetler zaten. Özellikle Malt ve Hayko Cepkin’i çok beğendim. Neden peki? Çünkü adamlar şarkıyı öyle bir icra etmiş ve düzenlemişler ki resmen Nilüfer’in elinden almışlar. Şarkıyı dinlerken Nilüfer vokale başlayınca rahatsız oluyorum o kadar yani.

Malt’ın kullandığı gitar tonu ve vokallerini kendi adıma çok başarılı buldum. Hayko Cepkin’i ise rock müziğe çaktırmadan “double kick” ve “scream vokal”leri yedirmesinden dolayı ben de ufak ufak takdir ediyorum. Bu parçada da öyle yapmış kendisi. Tamam parçanın belki orjinal ruhu kalmamış ama Hayko belki de yapmasını gerekeni yapıp şarkıya yeni bir ruh vermiş. Helal olsun.


Albüm en büyük hayal kırıklığı ise 4×4′ün ve Teoman‘ın düetleri olmuş. Teoman’ın zaten sevmem de 4×4 neden böyle ucuz bir parça seçmiş anlamadım.

Şimdi bu yazıdan ne çıkarmalısın sevgili okur? Bu yazı bir albüm yorumu yazı değil. Yani evet formatı çok benziyor ama öyle değil. Bu yazı, artık piyasanın dinleyiciyi salak yerine koymaya başladığını farkeden bir düşüncenin yazısıdır. Hatta neden iyimser oluyorum ki? Piyasa uzun süredir bizi salak yerine koymaya çalışıyor ya lan!

Hadi rock yine bilinen, Powerturk‘te, Kral TV‘de falan kendine yer bulabilen bir tür. Aynı piyasalaşmanın ve kalitesizleşmenin metal müzikte, en üzücüsü de Türk Metal müziğinde oluşmaya başlamasına ne diyeyim bilmiyorum. Onu da yazarım yine bir gün.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s