Yaşlılara Vermek ve Prostat

Öküzü güzel çizmişler

Ben artık neredeyse hiç otobüse binmiyorum sevgili okur. Onun yerine hep minibüs tercih ediyorum. Minibüse de son duraktan bir önceki duraktan biniyorum. Son durakta insanlar boşaltınca minibüsü en arka köşeye geçiyorum. Çarşı’dan Batıkent’e tam 40 dakika sürüyor. Bu 40 dakikada kimseye bulaşmadan, para uzatmak zorunda kalmadan ve en arkada kuytuda olduğumdan kimseye de yer vermek zorunda olmadan eve gidiyorum. Yer vermek konusunu yanlış anlama sevgili okur. Standart bir yer verme olayında hiçbir problem yaşamazsınız. Yani açık ve kolay ulaşılabilir bir koltukta oturuyorsunuzdur. Yaşlı birisi araca binince siz usulca yerinizden kalkarsınız, o yaşlı bey ya da hanım da gelir yerinize oturur, “Allah razı olsun yavrum” der ya da demez. Bu olay bu şekildedir. O bey ya da hanım araçtan inince de eğer uygunsa siz o yere tekrar oturursunuz. Ancak işte benim nefret ettiğim bir diğer durum daha var ki siz yer verdiğiniz halde oturmayan bir bey ya da hanımın bu hareketi üzerine, bir hışımla kalktığınız yerinize bir tarafı delik top gibi fıslayarak tekrar oturmanızdır. İşte geçen gün başıma bu geldi.

Otobüste yaşlı bir beyefendi bindi. Amca ön taraflarda boş koltuklar olduğu halde geldi yanımda dikildi. Oturduğum koltuğun önündeki koltuktan tutundu. Şimdi böyle olunca ister istemez etrafımdaki insanlardan “haydi bakalım bu genç yer verecek mi” beklentisi oluştu. Ben en öndeki koltuklara bakınca oraya güneş geldiğini gördüm. Dedim herhalde amca güneşten kaçmak için bu koltukta oturmak istedi. Neyse yerimi vermek için ayağa kalktım. Adama lütfen geçin, buyurun dedim. Adam aniden yüksek bir ses tonuyla “hayır, ben oturmayacağım” dedi. Bildiğin azarlar gibi dedi bunu. Sap gibi ayakta bekledim birkaç saniye. Sonra geri kalktığım yere oturdum. Ama suratım epey asıldı. Az daha ilerledi otobüs. Yavaş yavaş ayakta kimse kalmayınca yaşlı bey bana doğru eğilip an önceki ses tonuna tamamen uzak ve daha sevecen bir ses tonunda “Yavrum prostat var bende” dedi. Hee dedim kendi kendime. Bundan sonra o zaman yer verirken daha dikkatli olurum.

Bir Cevap Yazın

