Demonaz – March Of The Norse

Yorum yazılacak mükemmel bir albüm daha!

demonazsolo2Black metalin belki de en bilinen grubu Immortal‘ın meşhur iki elemanından birisi olan Demonaz‘ın (diğeri malum Abbath) March Of The Norse isimli albümünü dinliyorum yaklaşık bir haftadır. Demonaz kolundaki sakatlıktan dolayı (muhtemelen tendonlarının yırtılması sonucunda) artık gitar çalamıyor. Bu yüzden Immortal’da Abbath gitara geçmiştir. Bir süre önce şu yazımda Demonaz’dan kısacık da olsa bahsetmiştim.

Adam sakatsa nasıl albüm yapmış diye sordum kendime. Sonra araştırınca gördüm ki albümün tamamını kendisi yazmış. Ancak kayıtlarda gitarı ve bas gitarı başka birisi çalmış. Demonaz vokal yapmış. Bu albümde duyduğumuz vokal scream vokal değil. İlk dönem Immortal albümlerinde duyduğumuz vokale biraz benzetiyorum ama tıpatıp aynısı değil. Belki sadece bana öyle gelmiştir ama bu albüm bir black metal albümü de değil. Yani bu tarza ne denebilir bilmiyorum ama ben black metal diyemiyorum.

Albümü dinlerken Demonaz’ın Immortal geçmişinden ötürü hep kıyaslama yaparak dinledim istemeden. Benzerliklerin ve farklılıkların olduğu çok açık. Örneğin albüm teması Immortal ile aynı. Yine kar, kış, dağ, tepe, alüvyon. Tamamen kuzey temaları. Parça akışları yer yer Immortal dinliyormuş hissiyatı veriyor. Bir şeyi peşinen söylemekte fayda var o da şudur ki bu albümde tekrarlar çok fazla. Yani üstün körü dinlediğinizde çoğu parça aynı gibi geliyor insana. Özellikle parça geçişlerinde bu hissiyatı fazlasıyla yaşıyorsunuz.

02 28Ancak hayatımda ilk defa bir tekrar albümünü bu kadar sevdim sevgili okur. Albümü açınca sıkılmadan baştan sona dinleyebiliyorsunuz. Vokal çok da kirli olmadığından sözleri de anlayabiliyorsunuz. Az önce yazmıştım üstün körü dinleyince parçaların riffleri aynı gelebilir diye. İşte kendinizi verince aslında her parçanın hissiyatının ayrı olduğunu görüyorsunuz. Bence bu albümün bir artısı hissiyat barındırıyor olması. Albümün tamamına, karamsar diyebileceğim bir ton hakim. Gitar melodileri çok sağlam. Davullar monoton gidiyor biraz. Albüm kadrosu şu şekilde:
Demonaz – Vokaller,
Ice Dale – Gitarlar & Bass
Armagedda – Davullar.

Bir söylenti bass’ları Abbath’ın çaldığı yönünde. Ancak bu bilgi sadece albüm çıkmadan önce yayınlanan haberlerde geçiyor.

Albümde aslında tüm parçaları sevmeme rağmen en çok öne çıkanları; Where Gods Once Rode, A Son Of The Sword, Over The Mountains. Albümü dinleyip bu kadar sağlam bulunca Demonaz sevgim kabardı gerçekten. İnternetten araştırıyorum bakalım bulabilirsem alacağım bu albümü. Tam arşivlik zira.

No. Parça Süre
1 “Northern Hymn” 00:50
2 “All Blackened Sky” 04:27
3 “March Of The Norse” 03:41
4 “A Son Of The Sword” 04:35
5 “Where Gods Once Rode” 05:11
6 “Under The Great Fires” 06:34
7 “Over The Mountains” 05:07
8 “Ode To Battle” 00:39
9 “Legends Of Fire And Ice” 04:24
10 “Dying Sun” (Digipack bonus) 04:03

Demonaz’ın da en az Abbath kadar başarılı olduğunu bir kez daha görmüş oldu tüm metal severler kanımca. Bu keşfi kaç kişi yapmıştır bilmiyorum ama albümün kapağındaki dede acayip şekilde Yüzüklerin Efendisi‘ndeki Ölülerin krallarına benziyor. Albüm kapağı ile karşılaştırmalı olarak bakabilirsiniz.

demonaz

Bir Cevap Yazın

