Aynı Şarkıya İki Farklı Klip Çekmek

Salakçadır bence. Yani bir şarkı yapmışsın. Güzel de bir şarkı olmuş. Tutup buna bir de klip çekmişsin. İyi hoş. Aradan zaman geçince sen neden yeni bir şarkı yapmak yerine aynı şarkıya yeni bir klip çekersin? Acizliktir resmen.

Lordi

Lordi

Aslında bu olaya bu kadar kızmamın sebebi, Lordi daha Eurovizyon’da ünlü olmamışken tamamen şans eseri olarak bunların Would You Love A Monsterman isimli şarkılarının klibi keşfetmiş olmam ve o günden beri bu gruba bi sempati duymamdı. Ama benim ilk dinlediğim versiyondan farklı bir versiyonu daha varmış klibin ve sonraki bir tarihte çekilmiş. Tabi bu farklı versiyonu görünce neden bilmiyorum bir anda soğudum lan şarkıdan.

Burada şarkının ilk ve daha süper klibi:

Bu da aynı şarkının daha piyasa klibi:

The Rasmus

Aynı aciz durum In The Shadows ve belki Sail Away‘den başka hiç bir şarkısı bilinmeyen The Rasmus grubu içinde geçerlidir. Abiler In The Shadows’a tam üç farklı versiyon klip çektiler. Bak tam üç farklı versiyon diyorum. Neden? Nedeni basit, çünkü adamlarda başka bir malzeme yok! Şimdi bana inanmıyorsun sevgili okur. Ama işte ispatları:

Bu şekilde iki klipli bir şarkı daha vardı ama bulamadım onu. Ekleyemedim. Ama bu durum bence piyasayı sıcak tutmak için kurnazca bir hamle olsa da şarkının değerini düşüren bir olay. Şimdi geriye dönüp efsane şarkılara bakıyorum, klibi olanların hepsi tek klipli. Dahası adamlara helal olsun, hiç biri böyle çakallıkla makallıkla uğraşmamış, yok US versiyon yok Europe versiyon uğraşmamışlar.

Müzik endüstrisi çok adi lan, bunu bugün bir kez daha anladım. Bir dinleyici olarak kınıyorum prodüktörleri, grupların popüler olma zihniyetine kapılıp kaliteli iş yapmayı unutmalarını.

Bir Cevap Yazın

