Kaktüs Seviyorum

37747119En son hatırladığım kadarıyla 2001’den beri beslediğim, büyüttüğüm bir kaktüsüm var sevgili okur. Ben kedi ve köpek kılından tiksindiğim için bu tip hayvanları besleyemem. Kuş beslemek de çok acımasızca geliyor. Akvaryumları severim.  Bir dönem akvaryumumuz da oldu. Ancak zavallı balıklar 6 ay sonra ölünce bu akvaryum işi de sarmadı beni.

Bir noktadan sonra kaktüsümle aramdaki bağ daha da bir arttı sevgili okur. Ne de olsa bana ihanet etmiyordu. Yaşı arttıkça daha bir heybetli oluyordu. Çok dayanıklıydı. Kendime evcil hayvanım olarak kaktüsümü seçtim. “Ben evcil bir kaktüs besliyorum.” Kaktüsümün latince adı: Opuntia howeyi

22431149Şimdi kaktüsümün boyu 1.5 metreyi aştı. Gövdesi artık odunlaşmaya başladı. Yaprakları çok büyüdüğü için dikenleri de inanılmaz sertleşip uzadı. Dönem dönem bu dikenlerin dibinden bildiğimiz toz şeker benzeri bir madde çıkıyor. Küçükken bunları annem döküyor sanardım. Tadma imkanınız olsaydı keşke.

Kaktüsün eski toprağına ilaveten torf denen bir toprak ekledim. Toprağı kalın şişlerle delik deşik ettim, alt taraflara hem hava hem de su ulaşabiliyor böylece. Saksısı çok büyük benim kaktüsün bu arada. Annem bazen yanları topraklara soğan moğan sokuşturuyor bir iki tane. Büyüyünce söküyor.

Kaktüsümün en güzel özelliği yılda bir defa çiçek açması. Ben de denk geldikçe bu çiçeklerin fotoğraflarını çekerim sevgili okur.

Bu kadar büyük bir kaktüsü evde ancak ön balkonda tutabiliyorum. Yarın öbür gün taşınırsak nerede tutarım bilmiyorum. Bakalım kısmet herşey 🙂 Çiçeğimin sadece üç dalını başkasına verildi yetiştirmeleri için. Bir tanesini yan komşumuza vermiş annem. Onlar taşındı gitti. Bir tanesini de babam alt komşuya vermiş. Onlar bakamamış öldürmüşler. Bir tanesi de Merve‘de. O da bakıyormuş, iyimiş kaktüs. Şu aşağıda sırasıyla 2005, 2007, 2008 ve 2010 yıllarında açan çiçeklerin fotoğrafları var.

Bir Cevap Yazın

