Doğru Limana Sığınmak

Sığınma ihtiyacı sanırım bu olayların en büyük sorumlusu. Yani insan yalnız kalmak istemiyor, üşümek istemiyor ya da boşluktan korkuyor. Dolduramamaktan korkuyor tüm o boşluğu tek başına. Sarıp sarmaladığın onca hisle, duyguyla ve hayatının da bir kısmını alarak demirliyorsun bir limana ve mutlu olmak istiyorsun.

Bu mutluluğun bazen seni terlerken buluyor, bazen içtiğin bir kahvenin acılığında ya da bazen soğuk bir havada, tek lambalı otobüs duraklarında. Korkum şu ki bir süre sonra bu mutluluğun esiri oluyorum. Sende oluyorsun, karşımızdaki her kimse belki o da oluyor. Uyuşturucu değil bu. Alkol de değil. Uyanık bir zihinle yaşıyorsun çünkü güzelliğini. Öncesindekiler kirletiyor bu güzelliği. Sabah uyandığında ya pişman oluyor ağlıyorsun ya da başın ağrıyor.

Bir limanın iki gemiye dar geldiği bir evren burası. Ojeli tırnakların uzamış sakalları taradığı, topuklu ayakkabının dudaklara değdiği garip bir boyut. Işıklarla süslüdür her liman. Karanlığa alışmamızı engeller. Bu da bir gün uyanıp denize açılmaktan alıkoyar, korkutur bizi. Dalgaların boyları büyür, deniz fenerleri söner çok uzaklarda. Gözümüz buna alışır.

Ardında herşeyi bırakıp gelmek kolaydır. Pişman olmaktan korkmamak her kapıyı açacak anahtarmış gibi gelir insana. Gittiğim yerde bazen açacak kapı bulamıyorum. Pişman olup geriye dönüyorum. Yıkıp döktüğüm herşeyi toplamaya çalışıyorum ve suratıma çarpıyor kırılmış kalpler, üzülmüş ruhlar. Sen de aynı şeyleri yaşıyorsun. Yüzünü silme. Bırak tüm o izler kalsın. Baktıkça yüzüne aynı hatalar senden kaçacaktır.

Sen bensin ve ben de sen. Gökyüzü aynamız. Denizler aynamız. Toprağımız aynı ve kokumuz aynı. Üzülmüyorum hiç kaybettiğine. Ağlamalarına dayanamıyorum sadece. Esir almıyorsun beni. Düşüncelerini döküyorsun beynime. Sen gibi düşünüp sen oluyorum elimden geldiğince. Lütfen üzülmeyi bırak. Fark et, karamsar bir yazı değil bu, umudu anlatıyor.

Kaybettiğimiz bir şey yok. Gemimiz hala sağlam.

Üstelik sen karanlıktan korkmuyorsun.

One response to “Doğru Limana Sığınmak

  1. çookkk beğenn b

Bir Cevap Yazın

