‘Diski Kullanabilmeniz İçin Önce Biçimlendirmeniz Gerekiyor’ Hatası Çözümü

ÖNDEN NOT: Lütfen işlemleri yapmaya başlamadan önce yazının tamamını okuyun.

Olurda birgün bu hatayı alırsanız paniklemeyin sakın. 500 GB’lık harddiskiniz hem de içi dolu video, film iken böyle bir hata almak elbette korkunç bir şey.

Şimdi bu noktada yapabileceğiniz üç şey var. Bunların her birini denedim ve hepsinden olumlu sonuç aldığım için sizlerle paylaşıyorum.

Bir gün geldiniz, bilgisayarınızı açtınız ve Windows 7 yüklü bilgisayarınıza harici diskinizi ya da hafıza kartınızı taktığınızda “Diski Kullanabilmeniz İçin Önce Biçimlendirmeniz Gerekiyor” dedi. Öncelikli olarak yapabileceğiniz şey eğer varsa komşunuzda ya da arkadaşınızda, Windows XP yüklü bir bilgisayara bu harddiski takıp denemektir. Çünkü benim de eskiden başıma geldiğinde bu hata hep aynı yöntemle hallederdim. O zamanlar netbook’um da Windows 7, evdeki masaüstünde Windows XP yüklüydü. Bu sayede harddiski ve hafıza kartını hep düzeltirdim hata denetimi yaptırıp.

Bu yöntemi denediniz ve başarılı olamadınız. Geriye iki yöntem kalıyor. Bunların hangisini önce hangisini sonra deneyeceğinize siz karar verebilirsiniz. Eğer harddiskiniz 3.5 inch ise harddiski kutusundan çıkarıp doğrudan bilgisayara bağlamayı deneyebilirsiniz. Bu şekilde de bir kere 80 GB’lık bir harddiskimi kurtardım. Ama bu yöntemi sadece 3.5 inch harddisklere uygulayabilir, 2.5 inchlerle hafıza kartlarına uygulayamazsınız elbette.

Son yöntem ise benim dün gece uygulayıp kurtarmak istediğim 20 GB verinin hepsini kurtardığım yöntem. Şansıma harddiskimin hepsi dolu değildi ve 20 GB’lık bir kısmını kurtarmam çok gerekliydi. Harddiske tıkladıkça biçimlendirmem gerektiğine dair hata aldım. Ben de önce bir başka programı denedim. Bir sonuç alamadım. Son olarak bir hamle yapıp bir plan oluşturdum. O da şöyleydi anlatıyorum.

Harddiske tıkladım ve biçimlendirmeniz lazım dedi. Biçimlendir dedim. Biçimlendirme yöntemi olarak şu aşağıdaki resimde gördüğünüz ayarları seçtim. Burada en önemli unsur harddiski “Hızlı Biçimlendirme” ile biçimlendirmek. Harddiski biçimlendirdikten sonra http://www.piriform.com/recuva/download adresinden indirebileceğimiz Recuva isimli programı açıyoruz.

bicimayari

Hard diskinizi bu ayarlarla biçimlendirin

Recuva tam da bu iş için yapılmış olan süper bir program. Az önce hızlı biçimlendirdiğimiz harddiskimizde silindiğini düşündüğümüz tüm dosyaları şimdi bu programla geri getireceğiz. Harddiski henüz biçimlendirdiğimiz için eski dosyalarımızın üzerine yeni bir şeyler kaydetmedik. Dolayısı ile bunların kurtarılabilirliği mükemmeldir. Aşağıda yine program arayüzünden resimler göreceksiniz. Bunlardaki ayarları aynen yapın ve taratmaya başlayın. Benim tarama 50 dakika sürdü sizinki harddisk boyutuna göre daha uzun ya da kısa sürebilir.

547181316136374067481442

Son durumda artık kurtarmak istediklerimizi seçebiliriz. Mükemmel durumdaki dosyaları eksiksiz kurtarabilirsiniz. Ben bu yöntemle dün gece yaklaşık 20 GB’lık videonun hepsini eksiksiz kurtardım. Hemen düzenledim ve kayıpsız olarak yoluma devam ediyorum.

recuva

Sonuç olarak bu ekranda kurtarılabilecek dosyaları görebiliyoruz.

Ancak aklınızda olsun sevgili okur, bu tip taşınabilir harddiskler her zaman için patlamaya çatlamaya hazırlıksızdır. Siz önceden hazırlığınızı yapıp sürekli yedekleyin dosyalarınızı.

Reklamlar

17 responses to “‘Diski Kullanabilmeniz İçin Önce Biçimlendirmeniz Gerekiyor’ Hatası Çözümü

  1. Şafak

    Bugün başıma geldi. Yolculuktan sonra evime geldim ve Hdd yi taktığımda çalışmadı. Hızlı biçimlendirdim ve programı kullanıyorum. Emeğine sağlık.

  2. Turgut

    Dostum eline emeğine sağlık.Sayende dosyalarımı eksiksiz bir şekilde kurtardım.Çok teşekkür ederim..

  3. programı kullandım spr iyi çalışıyo ama kurtarılan fotolar açılmıyo neden bi yardımçı olurmusun?

  4. Fotoğrafların açılmaması sorununu ben de bir seferinde yaşamıştım, muhtemelen kurtarılan dosyanın boyutu ile orijinal dosyanın boyutu birbirini tutmadığı için bu oluyor. Ben çözememiştim maalesef.

  5. Denedim, gerçekten kurtardı ama tüm dosyaları işaretlediğim halde sadece video dosyalarını kurtardı. Metin belgeleri gitti. Sözde kurtardığı videoların da hiçbiri açılmıyor. Yazan çok güzel yazmış, açıklamış ona lafım yok ama programa Allah bela versin.

  6. windows biçimlendirmeyi bitiremedi diye hata veriyor ne yapmalıyım

  7. yardım edin lütfen

  8. O zaman diskinizde fiziksel hasar olusmuss ne yazikki…

  9. ne yapmalıyım,kurtaramaz mıyım ?

  10. Evdeki imkanlarla cok zor. Yazida belirttigim bir aparat var onunla denerseniz belki bide windows xpde deneyin

  11. 172 adet dosyayı kurtardım. pdf, ppt, doc türü dosyalardı. hatta rar dosyası dahi kurtarıldı. bilgiler için çook teşekkürler. yoksa oturup ağlayacaktım..

  12. emirhan

    kardeşim bu indir dediğin program paralı mı indiremedim de kusuruma bakma 😀

  13. Yoo hayir burada bahsettigim tum yazilimlar ücretsiz

  14. Abdullah

    telefonu bu şekilde kurtardım. Sağol. Lakin klasör klasör kurtarmıyor bütün dosyalar direk hafıza kartının ana menüsüne (ana dizinine) geldi. 2000 küsür dosya var. Ben hangisinin hangi klasörde olduğunu nereden anlayacağım? İndirdiğim bütün uygulamalar şimdi heba olacak. Telefonda hiç görmediğim, klasörlerde duran, bir sürü saçma sapan dosya ortaya çıktı. Ayrıca kurtarılan resim ve videolar hasarlı, açılmıyor, hata veriyor. Normalde açılıyordu ama artık açılmıyor. Şu hatayı veriyor: http://imgim.com/7980inciq3024745.jpg ———- Acilen cevap verirseniz sevinirim.

  15. şilan

    eğer bu hatayı kurtarmayı kim bulduysa çok ama çokkkk teşekkür ederim çünkü flash ablamındı ve bu siteyi görüp yapamasaydım ablam gebertirdi beni çok ama çok teşekür ederim

  16. Harddisk değil de 8 gblık sd kartını telefondan çıkarıp kart okuyucuyla pcye taktım ve içinden bazı resimleri siliyodum. Sonra bir kaç resim seçip tekrar delete yaptım ama silmedi ve hata verdi sonra kartı çıkardım tekrar taktım. Kullanabilmeniz için biçimlendirmeniz gerekiyor hatasını verdi. Pcnin hatalı olduğunu düşünerek telefona tekrar taktım fakat telefonda da biçimlendirilmesi gerektiği hatası verildi. İçinde olan video resim vs. verilerimi kurtarmak istiyorum. Üçüncü olarak sunduğunuz yol işe yarar mı?

  17. usb’im için olmuştu bu, denedim ve bi hayl geriye gidip kurtardı, iyiymiş 🙂

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s