Bir Kargo Firmaları Değerlendirmesi

Bugüne kadar ağırlıklı olarak kullandığım dört kargo firmasını değerlendireceğim sizlere. Bu değerlendirmeyi aslında bir puanlama ile yapıp daha sonra değerlendireceğim. İnanın şu an ben de bilmiyorum sonuçları.

Öncelikli olarak bir kullanıcının kargo firmasından beklentilerini belirleyerek başladım işe. Bunlar ne olabilirdi? Hızlı olması, ucuz olması, güvenilir olması, müşteri hizmetlerinin ilgisi başlıklarını belirledim. Bu başlıklara iyiden kötüye doğru 5-1 arasında puan verdim. Yani çok iyiyse 5 çok kötüyse 1 puan aldı.

Bunlar arasında belirli bir öncelik olmalıydı. Yani sonuca etki etme katsayısı gerekliydi bana. Bunu da şöyle belirledim. Hızlı olması %25, ucuz olması %35, güvenilir olması %25, müşteri hizmetlerinin ilgisi %15 oranında sonucu etkileyecekti.

Puanlamaları yapıp testi çalıştırdığımda Yurtiçi Kargo 3,7 puanla birinci çıktı. Zaten benim de favorim Yurtiçi Kargo idi. Yani zorunlu haller dışında hep Yurtiçi Kargo’yu tercih ediyorum. Güvenirlik konusunda hiç sıkıntı yaşamadım. Ayrıca müşteri hizmetleri de mükemmel. Mesaj attığınızın ertesi günü sizi arıyorlar. Sorununuzu çözüyorlar. Hızı normal sayılır. Bazen birkaç gün beklediğim oluyor. Ama fiyatları malesef kazık. İyi değil yani. Bunu da biraz düzeltebilirlerse süper olacak.

İkinci Aras Kargo, Yurtiçi’ne çok yakın puan alsa da pek tercih etmediğim bir firma. Sebebi geçmişte pahalılığından ve müşteri hizmetlerinin ilgisizliğinden dolayı sıkıntı yaşamış olmam. Bir de bazen saçma uygulamalar yaşıyor eş dost, oradan biliyorum. Ama yine de iyi bir firma.

Üçüncü sırada PTT Kargo aslında bu sırayı fiyat olarak çok makul olmasından dolayı haketti. Bir de yavaş da olsa işleyen ve adamı kaale alan bir müşteri hizmetleri var. İşiniz acele değilse tercih edilebilir.

Son sırada MNG Kargo var. Bu firma ile istisnasız her teslimatta sıkıntı yaşadım. Paketi eve yollamayın şubeden alacağım derim, şubeye giderim paket eve gönderilmiş olur; mesaj gelir paketiniz gün içinde bırakılacak diye ertesi gün akşam bırakılır, siz bu durumu müşteri hizmetlerine yazarsınız, sallayıp arayan soran olmaz. Yani deneyimlerime göre bu firmayı tercih etmeyin. Başınız ağrır dostlar.

One response to “Bir Kargo Firmaları Değerlendirmesi

  1. başarılı bir fayda maliyet analizi örneği

Bir Cevap Yazın

