İtalyan Yemekleri Üzerine Bir Yazı – 2

İlk kısım için tıklayın.

Çarşamba akşamı McDonald’s‘ta yediğim için geçiyorum.

Perşembe öğle yemeği

Perşembe günü yediğimiz öğle yemeği tam bir çılgınlıktı! Bezelyenin üzerine oturtulmuş küçük ahtapotlar düşünün. pembe pembe olan bu yaratıklardan bir düzine kadar yedim. Bol yeşillik ve domatesle fena değildi tadı. Kuşkonmaz vardı, ondan da yedim. Makarna vardı ama yemedim. Bu ahtapotlu bezelyenin tadına bakma şansınız olursa bakın muhakkak kaçırmayın. Ispanak pişirmişlerdi bir de şimdi hatırladım. O da bildiğin ıspanak bizdeki gibi, fazlası eksiği yok.

Aynı günün akşamında yemekte pizza vardı. Çoğunluk müslüman olduğundan olacak sadece domates ve peynirli idi. Ulan hadi et koymadın bari mantar, zeytin koysaydın. Neyse, buna rağmen tadı enfesti. Mükemmeldi. Türkiye’de olsa hergün yerdim. Yemekten sonra restoranttan ayrılmayıp bir saat kadar sohbet ettik. Bu arada adını şimdi unuttuğum ama iyice kızartılıp kıtır hale getirilen bir dilim ekmeğin üzerine sürülen domates, sarımsak, maydanoz ve bir tür sostan  oluşan süper bir şey yedim.

Cuma öğle yemeği

Cuma günü kursun son günüydü. Dolayısı ile öğle yemeği için güzel bir menü hazırlamışlar. Ton balıklı zeytinli makarna, domates, yeşillik, havuç salatası, bir tür mayonezli patatesli ve bezelyeli meze, acayip lezzetli bir tür mantar (yalnız yerken dikkat edin yavaş çiğneyin), füme balık vardı. Bunları ağız tadıyla yedim sevgili okur. Yalnız balığın ilkini sade yedim. İkincisine epey bir sos falan döktüm. O şekilde daha güzel oldu.

Cuma akşamı otelde son gecemiz olduğu için açıkçası epey cafcaflı bir yemek bekliyordum ki yanıldım. Pazar gecesi yediğimiz yemek çıktı yine. Ama bu sefer daha deneyimli olduğumdan tüm ahtapotları yedim. Makarnadan çok fazla yemedim.

Gördüğün üzere İtalya’da kaldığım süre boyunca yediğim yemekler beni mutlu etti sayılır. En azından çok şaşırdım deniz ürünlerinin çeşitliliğine. Ama yemek kültürü bizimkine kıyasla çok farklı. Yani kahvaltı olayı çok önemli değil İtalya’da. Mesela çayın yanında limon verip balığın yanında çok da önemsemiyorlar. Ya da bu kahve olayları. Çok abartılı geldi bana. Belki de bundan dolayı, yani bu denli abarttıklarından dolayı kapuçinoları bu denli harika.

Bizim için ekmek neyse onlar için de makarna (pasta) o. Hani birisi yemekten bahsederken makarnadan bahsetmiyor. Yani makarna zaten var, başka ne var onu söyle diyorlar.

Muhakkak pizza yiyin. Muhakkak kalamar yiyin. Muhakkak kapuçino için. Muhakkak bulabildiğiniz her peyniri tadın. Sevgi ve afiyetle kalın.

Bir Cevap Yazın

