Calculus II Telafi Sınavı

Bugün Calculus II‘den telafi sınavına girdim.  Altı senelik üniversite hayatım boyunca ilk defa bir telafi sınavına girdim. O yüzden gergindim epey.

Sınavın saat 11’de asistanımız Mehmet Koç‘un odasında yapılacağını öğrenince bir nebze olsun rahatladım zira soğuk bir sınıfta girmektense, Mehmet Hoca’nın odasında kendimi daha rahat hissedebilirim diye düşündüm. Ama ne yalan söyleyeyim epey gerildim.

Neyse dakikalar dakikaları kovaladı ve saat 10.50’de hocanın kapısını çaldım. Hoca beş dakika sonra gelip sınava başlamamı söyledi. İşte o beş dakika inanılmaz zor geçti sevgili okur. Tuvalete gittim, hiçbir şey yapamadım. Geri döndüm su aldım. İçemedim. Çok acayip gerilmiştim zira. Neyse vakit gelince telefonumu kapatıp odaya girdim.

Hocanın odasında üç tane masa vardı. Cam kenarındaki masada iki monitör vardı ve burası Mehmet Hoca’nın masasıydı. Hemen kapının yanında da bir masa vardı. Burada da diğer asistan arkadaşı çalışıyordu. Ben ise odanın tam ortasındaki bir masada tek idim. Sınava bir kişi daha girecekmiş ama o gelmedi. Tek başıma başladım sınava.

Normalde Calculus sınavları test olur ama bu sefer yazılı idi. Altı soru vardı. Dört tanesi 20 puan, kalan iki tanesi de 10 puanlıktı. Heyecandan ilk beş dakika bir şey yapamdım. Daha sonra son soru ile başladım. Bu soruyu biliyordum ve hemen çözdüm.

Daha sonra 20 puanlık ilk soruya geçtim. Buna da iyi çalışmıştım ve hemen bunu da çözdüm. Bir altındaki soruya geçtim. Bu soru benim normalde çözdüklerimden ve defterdekilerden çok farklı idi. Dolayısı ile bunda epey zorlandım. Çok emin olmamakla birlikte bunu da çözdüm ve istediği denklemleri çıkardım.

Son olarak yine 10 puanlık bir soru daha çözdüm. Çok çok farklı bir yöntemle çözdüm. Ancak gördüğüm kadarıyla sağolsun hoca kabul etmiş. Diğer iki sorunun biri hakkında hiçbir fikrim yoktu. Diğer soruyu da uğraştım epey. Ama formülü unutunca o da yalan oldu.

Neyse, sınavdan çıktım. Toplamda 60 puanlık soru yapmıştım ama  dediğim gibi 40 puanından emindim. Hoca çıkarken öğleden sonra sonucu öğrenebileceğimi söyledi. Saate baktım sınavım 50 dakika sürmüştü.

Öğleden sonra hocanın yanına gitmeye hazırlanırken ne oldu nasıl oldu bilmiyorum bir den kendimi internetten sınav sonucumu okurken buldum. 41 almışım 🙂 Yani beklediğim notu almışım.

Şimdi siz başka bir ders olsa bu nota üzülürdünüz ama ben inanın havalara uçtum. Zıpladım, Turgut’a sarılıp öptüm, şaşırdı gariban. Bu iyi bir nottu benim için.

Çok büyük konuşmak istemiyorum ama artık bu Calculus’a karşı olan nefretim azalıyor sevgili okur. Yani planlı ve düzenli çalışıp bu dersi geçeceğim lan. Öyle ya da böyle bu olacak! Şimdi sizleri o çok sevdiğim Calculus kitabının arkasında anlamını halen çözemediğim o yazıyla bırakıyorum. Saygı, sevgi ve esenle kalın.

Alis Harikalar Diyarında vs Calculus

One response to “Calculus II Telafi Sınavı

  1. yunus damar

    ne calculusmuş arkadaş ya 😀 soruları falan alaydın bari merak ettim soruları.

Bir Cevap Yazın

