Masumiyet

Masumiyet (1997)

Hayatımda izlediğim en iyi 10 Türk Filmi’nden birini izledim geçen. Yalan söyleyip ahkam kesmeye de gerek yok, bugüne kadar duymamıştım ben bu filmi. Hiç haberim olmamıştı. Geçen gün Beyn.org‘da bir yazı gördüm bu filmden bir sahne ile ilgili olarak. Çok ilgimi çekti izleyeyim dedim.

Zeki Demirkubuz‘un 1997 yapımı olan bu filmi beni adeta büyüledi. Yani uzun bir süre filmdeki olay, dyaloglar, ifadeler ve duyguların etkisinde kaldım. Çok garip oldum. Film oyuncuları, hikayesi ve kalitesi ile doğrudan beynine kazınıyor insanın. Yönetmenlik sanatının da en az oyunculuk sanatı kadar önemli olduğunu bu film ispatlıyor kanımca.

Biraz araştırınca Zeki Demirkubuz’un bu filmde anlatılan olayların öncesindeki olayları anlatyan 2006 yapımı Kader diye bir filmi daha olduğunu öğrendim ancak o filmi daha izlemedim.

Yukarıda sözünü ettiğim sahne, Haluk Bilginer‘in oyunculuğunun muhtemelen zirve yaptığı bir sahnedir. Kır sahnesi olarak geçen bu tiradta Bilginer, anlattığı öyküyü adeta size yaşatıyor. Henüz ilk filmi olan Güven Kıraç‘ın da ondan kalır yanı yok. Filmin diğer başrol oyuncusu Derya Alabora‘ya ise zaten küçüklükten beri aşık olduğum için film benim için bir başyapıttan aşağısı olamıyor. Sözünü ettiğim kır sahnesi aşağıda yer alıyor. Filmi izlerim diyorsanız bile izleyin, spoiler olarak düşünmeyin. Sonuç olarak muhakkak izlenmesi gereken bir film bu.

Bir Cevap Yazın

