Eskişehir Çok Soğuk

cold-winter-day-a-girl-aloneBu kış Eskişehir, efsane olabilecek kadar soğuk sevgili okur. Dün Ezgi‘nin attığı bir mesajdan sonra dank etti bana da. Ezgi’nin dediğine göre son 5 yılın en soğuk kışıymış. Hakikaten de benim kışın şiddetini bu derece ağır hissettiğim son zaman ben lise 3‘e giderken ki seneydi. Yani 2006’nın ocak aylarında.

Servisçimiz vardı Mehmet Abi kulakları çınlasın. Servisten inerdik, okula gidene kadar burnumun içinde sümüğüm donardı. Sınıf arakadaşlarımından bazıları okula yürüyerek gelirdi. Onlar da gelip donmuş sümüklerini gösterirlerdi. Burnumuzun içindeki tüyler donardı lan soğuktan. Hatta galiba o zaman yine bu aşırı soğuktan, yani kardan falan değil, soğuktan dolayı okul tatil olmuştu. O zaman tek tük çıkan sakalımızdan bıyığımızdan buz sallanırdı lan.

İşte bu kış da aynı işte sevgili okur. Eskişehir’deysen zaten biliyorsundur da, bilmeyenler için cidden bu kış Eskişehir’de çok soğuk. Bakın ben hastalandım mesela, ağır bir kırgınlık yorgunluk var üzerimde. Ama kışı çok soğuk geçen yılda yazın armutlar çok lezzetli olurmuş. Yani en azından bu armut durumunu düşündükçe mutlu oluyorum.

Eskişehir’in bu hali bana cennet vatan Norveç‘i anımsatıyor. Yani Norveç’te de bu kadar ayaz var mıdır lan? Vardır kesin. Bu arada Devlet Meteoroloji İşleri‘nin sitesinden Eskişehir’de ölçülen en düşük sıcaklıkların ne olduğuna baktım. İnanamadım! Merkezde ölçülen en düşük sıcaklık – 16 derece olmuş. Şöyle ki;

soguk

Çifteler ilçesi soğuklukta Türkiye rekoru kırmış.

One response to “Eskişehir Çok Soğuk

  1. güven

    daha önceki beş yıldaki soğugu hatırlıyom -27 dereceye kadar düşmüştü.

Bir Cevap Yazın

