Yüksek Lisansa Nasıl Başvurabildim ?

Anadolu Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü‘nden Şubat 2012’de mezun oldum. Yüksek lisansımı da Anadolu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Çevre Mühendisliği Ana Bilim Dalı‘nda yapmak istiyordum. Bu yazımda tüm bu süreci anlatacağım.

Fen Bilimleri Enstitüsü kapısı

Öncelikle okuldan mezuniyetle ilgili tüm kağıtları verdim ve beklemeye başladım. Öğrenci İşleri bana çarşamba günü evraklarımı teslim ettikten sonra “transkriptler pazartesi açıklanacak” diyerek pazartesi gelmemi söyledi. Ya da ben yanlış anladım. Pazartesi gününe kadar bir daha uğramadım öğrenci işlerine. Pazartesi gittiğimde transkriptlerin geçtiğimiz hafta açıklandığını, dolayısı ile benim diploma isteğimin ben transkript vermediğim için yapılmadığını söylediler. Yani cuma günü bu işlemi yapanlar pazartesi diplomasını almışlar. Dolayısı ile siz de aynı süreçteyseniz benim tavsiyem her gün gidin öğrenci işlerine, boş bırakmayın. Çarşamba günü gittiğimde diploma çıkmıştı ancak imzaları eksikti. Birkaç saatte imzalanması için bekledim. Önce ilgili dekan yardımcısı imzalıyor diplomanızı, diploma öğrenci işlerine iniyor. Daha sonra tekrar dekan yardımcısına çıkıyor bir takım kağıtlarınız. Ondan sonra o kağıtları fakülte sekreteri imzalıyor. Sizden kimliğinizi istiyorlar. Lise diplomanızı son kez görüyorsunuz orada. Ben hemen alıp tarattım kendime bir tane. O açıdan şanslıyım.

Neyse, yüksek lisans başvuraları 30 ocak – 2 şubat tarihleri arasındaydı. Ben tüm bu gecikmelerden dolayı sonuç olarak diplomamı ancak çarşamba günü yani 1 şubatta alabildim. Daha sonra hemen acele bir şekilde diğer kampüse doğru yola çıktım. 15 dakika otobüs bekledim. Otobüs neredeyse tüm kırmızı ışıklarda durdu falan. Yani aksilikler yakamı bırakmadı. Okula tam girerken de liseden arkadaşım Emirhan‘ı gördüm. İşte o noktadan sonra aynı kutuplar birbirini iter misali şansım bir anda döndü. Emirhan’ı da özlemişim bu arada.

Yüksek lisansa başvurmak için gerekli belgeler şu şekildeydi:

  • Diplomanın aslı ve önlü arkalı olarak çekilmiş fotokopisi
  • 2 adet sakalsız çekilmiş vesikalık (Daha sonra asıl kayıtta da 3 tane istiyorlar)
  • Mezuniyet alabilmek için okula verdiğiniz o son transkript (üzerinde mezundur yazacak)
  • Kimliğinizin fotokopisi
  • ALES sınavı sonuç belgeniz (ÖSYM’nin sayfasını direk çıktı alın, orada laboratuvarda sizden şifrenizle girip o kağıdı onaylatmanızı istiyorlar, ösym internet şifrenizi unutmayın)
  • ÜDS ya da KPDS sınavı sonuç belgeniz (ÖSYM’nin sayfasını direk çıktı alın, orada laboratuvarda sizden şifrenizle girip o kağıdı onaylatmanızı istiyorlar, ösym internet şifrenizi unutmayın)
  • Anadolu Üniversitesi içerisinde Çarşı A‘da bulunan Ziraat Bankası şubesine Yüksek Lisans Başvuru ücreti diye 50 lira para yatırmanız lazım. Bu işlemi şube adı vererek başka bir Ziraat Bankası şubesinden yapabilir misiniz bilmiyorum ama. Başvuru evrakları arasına dekontunuzu da koyun.
  • Doğrudan buraya tıklayarak indirebileceğiniz başvuru formu da son olarak gerekecek belgedir.

Bu evrakları eksiksiz tamamlayıp doğruca Fen Bilimleri Enstitüsü’ne gidiyorsunuz. Yeri çok basit bilmeyenler için. Otel Anadolu‘nun hemen yanında, Kongre Merkezi‘nin alt katında bir koridordan ibaret.

Buradaki Öğrenci İşleri size her şekilde yardımcı oluyor, çok sevecen insanlar, terslemiyorlar. Bir sorunuz olursa da Enstitü’yü aramaktan çekinmeyin, yardımcı oluyorlar yine.

Neyse işte, ben de bu belgeleri sağlayıp çarşamba günü diplomamı aldıktan yarım saat sonra başvurumu yaptım. Umarım bir sıkıntı olmaz ve yüksek lisansa başlayabilirim. Eğer olur da seçilir ve başlarsam, asıl kayıt işlemini gerçekleştirmem gerekecek. Onun için de 3 tane daha fotoğraf ve askerlik durumuma dair bir belge götüreceğim.

Bu sene yüksek lisans bahar dönemi başvuruları için verilen duyuruya buraya tıklayarak ulaşın. Belli olmaz, belki enstitü sayfasından kaldırırlar falan. Bu duyuruda başvuru koşulları falan da yazıyor. Faydalanabilirsiniz.

Ayrıca Anadolu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Özel Web Sayfası:
www.fenbilens.anadolu.edu.tr

Bir Cevap Yazın

