Coğrafi Bilgi Sistemlerinde Yorumlama ve Analiz Teknikleri

Bu dönem bu dersi alıyorum yüksek lisansımda. Bugün derse başladık sevgili okur. Uzun süredir eğlenmediğim kadar eğlendiğim ve keyif aldığım bir ders oldu. Çok mutlu oldum.

Dönem ilerledikçe ne olur ne biter bilmiyorum ama şu an için bakış açım çok olumlu derse. Bu derste ARCGIS yazılımı ile çalışıyoruz. Dersin içeriği daha çok başlığından da anlaşılabileceği üzere günlük hayatta karşımıza çıkabilecek mesleki problemlere coğrafi bilgi sistemlerini kullanarak çözüm üretebilmek üzerine oluşturulmuş. Dersten hemen sonra gittim ilgili görevliden ARCINFO 10 yazılımını ve 1 yıllık lisansımı aldım 🙂 Kral oldum.

Dersi veren Hakan hocamızı ben ilk defa tanıdım bugün. Ancak kendisiyle ilgili gözlemlerim ilk gün için gayet pozitif ve takdire değerdi.

Bugün derste bazı notlar tutum. Ancak üç şeyin altını çok iyi çizmişim. Bunlar hocanın sınıfta anlattığı anektodlardı.

Ayçiçeği form Brazil: Hoca bir kuruyemişçide görmüş bunu, ve artık bunu da gördüysem, çitlediğim çekirdek bile Brezilya’dan geliyorsa denilecek birşey kalmamış demektir, dedi. Çok hak verdim.

Kapı gibi tapu: Günlerden bir gün adamın biri elinde KAPI GİBİ BİR TAPU ile gelmiş dikilmiş. Evet, doğru adamın tapusu varmış, varmış ama arsanın nerede olduğunu kimse bilmiyormuş! Bu anektodu hoca, Türkiye’de her arsanın artık eşsiz bir numarası, kimliği olmalı diye ifade ederken anlattı. Tapu muhabbetinin aynısını bizzat biz de yaşadığımız için dikkatimi çok çekti bu durum.

Boruların yerini bilen adam: Hoca yine anlattı bunu, yarıldık gülmekten. Her yerde vardır böyle bir adam, yeraltında giden gelen boruların yerini bir tek bu adam bilir. Herhangi bir tamirat yapılacağı zaman bu adam bulunur getirilir. Adam emekliye ayrılınca, iş oldu mu yine çağrılır. Ama adam öldü mü mecburen kepçe ile ya allah girişilir ve bir boru muhakkak patlatılır. Burada da yine coğrafi bilgi sistemlerinin ne amaçlarla kullanılabileceğinden bahsediyorduk.

Bu dersten sene boyunca bana epey malzeme çıkacak gibi. Önümüzdeki hafta pazartesi yeni bir derse kadar görüşmek üzere 🙂

Bir Cevap Yazın

