Aklıma Takılan Sözcükler

Nerede, ne zaman ve nasıl öğrendiğimi unuttuğum birkaç sözcük vardı sevgili okur. Bu sözcükler zaman zaman aklıma geliyor, anlamlarını da bilmiyordum, aklımı kurcalıyorlardı ulan neydi bunların anlamı diye.

Bilginin insanın işine ne zaman yarayacağı hiç belli olmuyor sevgili okur. İşte bu yüzden, sırf bu yüzden, aklıma takılan bu sözcüklerin anlamlarını araştırdım. Bulabildiklerimi de sizlerle paylaşmaya karar verdim. Hiç belli olmaz, siz de belki bir gün bunlardan birini duyarsınız.

Agrandizör

Agrandizör

AGRANDİZÖR: Negatif fotoğraf filmelerinin istenen büyütmede ışığa duyarlı kağıda aktarmakta kullanılan, ışık kaynağı ve mercek sistemi bulunan ve genellikle bu büyütme işleminin çalışabilmesi için dikey eksende ayarlamaya uygun cihaz. Anlamını öğrendikten sonra hatırladım ki ben bu sözcüğü Fotoğrafçılık dersinde öğrendim.

Tavananna

TAVANANNA: Hititlerde kral eşlerine verilen hititçe unvan. Türkçe karşılığı ‘anne kraliçe’dir. Hititlerde tavananna büyük yetkilerle donatılmıştı. Kral, eşiyle neredeyse eşit haklara sahipti. Tavananna devlet işlerinde etkindi; öyleki adı kraliyet mühründe bile bulunmakta, antlaşmalar ve devlet yazışmalarında kralın adının yanında yer almaktaydı. Savaş veya yolculuk gibi durumlardan meydana gelen kralın yokluğunda krala vekalet eder, yetkilerini üstüne alırdı. Ayrıca tavananna kralın başrahip olması gibi, başrahibe olarak da önemli bir dini güce sahipti. Bu sözcüğü de muhtelemen orta okul yıllarımda öğrenmişim.

Menora

Menora

MENORA: Kudüs Tapınağı‘nda ve Çadır Tapınak’ta zeytinyağı ile yakılan Yedi Kollu Şamdan. Yahudilerin en eski sembollerinden biridir. Musa’nın Sina Dağı’nda gördüğü Yanan Çalı’yı simgeler. Bu sözcüğü nasıl öğrendiğimi hatırladım anlamını bulduktan sonra. Üniversitenin ilk yılında dünya dinlerini çok araştırıyordum. Gerçi halen de araştırıyorum. Hatta yakın zamanda bu konuyla alakalı bir de yazı yazacağım.

Bir Cevap Yazın

