İzlandalı Takipçim

 

İzlanda bayrağı

Uzun süredir farkına vardığım bir durum var sevgili okur. Belki tesadüf, belki başka bir şey bilmiyorum; bununla da övünmek istemiyorum ama beni İzlanda‘dan düzenli olarak takip eden bir kişi ya da kişiler var. Dediğim gibi kim olduklarını bilmiyorum. WordPress‘in yeni istatistik arayüzü sayesinde farkına varabildim bu durumun.

Blogda geriye doğru bazı anahtar kelimeler ile araştırdım ama yok. İzlanda ile bağlantılı olabilecek bir şey bulamadım. Şu an için tek ihtimal bunun bir rastlantı olması galiba.

İzlanda’nın adı geçmişken bu ülke hakkında ufak tefek bilgiler vereyim. İzlanda’nın Dünya üzerindeki konumu tam olarak burası, yani Avrupa’nın kuzeybatısıdır.  Grönland ile Norveç arasındadır. 1944 yılında ülke bağımsızlığını ilan etmiş ve cumhuriyet kurulmuş.

İzlanda Adası’nı vakti zamanında (1627) Türk deniz korsanları da işgal etmişler, ancak bu işgal çok kısa sürmüş.

2010 yılında adada bulunan çok sayıdaki aktif volkandan birisi olan Eyjafjallajökull patlamıştı ve Avrupa hava trafiğini felç etmişti. İzlanda’da dünyada termal enerjiden en çok faydalanılan ülkedir.

İzlanda’yı 2010 yılında Oslo’da yapılan Eurovision Şarkı Yarışması‘nda Hera Björk temsil etmişti. Ancak ne yazık ki “Je Ne Sais Quoi” isimli süper şarkısının kıymeti bilinmemiş, birincilik Almanya’dan katılan Lena isimli minnoş kıza verilmişti. Halbuki Je Ne Sais Quoi, şu an Eurovision’nun gelmiş geçmiş en başarılı 30 şarkısı arasında gösteriliyor. Yarı finalde seyirci oylarıyla ikinci olan bu şarkı malesef finalde 19. olmuştu.

İzlandalı gizemli takipçim için bu yazıyı hazırladım. Bilerek ya da bilmeyerek takip etmen dileğiyle güzel kardeşim 🙂

 

Bir Cevap Yazın

