Proofhead Afyonkarahisar Kalesi’nde!

Proofhead aslında geçen çarşamba Afyonkarahisar‘daydı sevgili okur.  Vakit bulup da yazamamıştım. Şimdi yazıyorum. Afyon’da olma sebebimiz iş amaçlı olduğu için öyle deliler gibi gezemedik Afyon’u, zaten gezilecek bir yeri de yok. Sadece bir yerde yemek yedik (hayatımızın en saçma yemeklerinden birisiydi) ve Afyonkarahisar Kalesi’ne çıktık. Kaleye çıkma fikri tamamen Alper‘e aitti. Aynı  günün sabahı arazide çalışmış olmanın verdiği yorgunluk da olduğu için üzerimizde bir an önce yemek yiyip kaleye dorğu yöneldik.

01 42

Aşağıdan kale bu şekilde gö

Neyse, Afyon şehir merkezinin zaten tam ortasına düşüyor kalenin yeri. Bulmakta çok da zorlanmayacaksınız. Alper’le birlikte arabanın gidebileceği son noktaya gittik. O nokta kaleye tırmanma yolunun hemen aşağısındaki Ulu Camii‘nin bahçesi oluyor. Aracı buraya park ettik. Yolun hemen başında sağ ve solda birer evliya yatıyor, Ahmet ve Mehmet. Evliyaların arasından geçip bir çeşmenin başına varıyorsunuz. Sonra son basamağı zirve olan yaklaşık 300 metrelik bir tırmanma şeridi başlıyor. Biz salaklık edip zaten susamış olarak, üstelik yanımıza da su almadan tırmanmaya başladık. Kilo problemimiz olduğundan Alper ayrı, ben ayrı kesildik yolda. Yorgunluktan yer yer bacaklarımız titredi. Ama vazgeçmedik sevgili okur.

Yaklaşık 25 dakika tırmandıktan sonra nihayet zirveye yaklaştığımızı hissetmeye başladık. Moria Madenleri‘ne girerken altından geçilen o kemer gibi bir kemerin altından geçip kalenin ilk bölümüne ulaştık. Burası surların olduğu kısımdı.

04 2703 33

Bu kadar yüksekteki bir kale ancak ve ancak gözetlemek için kullanılabilir sevgili okur. Bu kaleyi fethetmek imkansız gibi görünüyor. Buradan ne saldırı ne de savunma yapılamayacağına göre geriye bir tek bu seçenek kalıyor. Kalenin en üst kısmına çıkmak için ise vakti zamanında birebir kayadan oyularak yapıldığı çok belli olan çok küçük basamakları kullanmanız gerekiyor. Bu şekilde de yaklaşık bir 5 metre tırmanıyorsunuz.

05 2106 1507 7

Yol boyunca takip ettiğiniz basamaklar betontan yapılmış, turistik bir ölçütle yapılmış. Ancak bu iç kısımdakiler öyle değil. Kalenin iç kısmı boş. İlk kısımda halen yıkılmamış olan bir burç kubbesi duruyor. Üst kısımda ise bir Türk Bayrağı’ndan başka bir şey yok. Çok derin dikdörtgen bir oda var. Ancak buranın da içi çöplüğe dönmüş. İçerisinde bir kiraz ağacı yeşermiş. Afyon’un en yüksek tepesi olduğu ve gün boşu güneş aldığı için bu kuyunun içinde ağaç yetişmesi çok  da anormal gelmemeli.

Her yere spreylerle yazılar yazılmış. Her yerkirletilmiş, yerlerde çekirdek kabukları, meşrubat şişeleri vs var. Afyon’a adını veren bu hisarı bu kadar özenle (!) koruyan yetkilileri ve halkı bir kere de ben alkışlıyorum. Kalenin bence ne efsane yeri az önce de belirttiğim o girişte yer alan kemer. Tabiki buranın da içine sıçmış ziyaretçiler. Yazılar yazmışlar her yere. Ben eğer bu konuda yetkili bir kişi olsam bu yazıları sildirir, buraya bir ışıklandırma vs yaptırıdım. Kalenin merdivenlerinde ışıklandırma yok. Gece olunca fener ışığında tırmanmanız lazım.

İniş çıkışın aksine çok daha hızlı oluyor. Bana mı öyle geldi yoksa 5 dakika da mı indik tame emin değilim. Ama emin olduğum bir şey var ki o da inişte çok az enerji harcıyorsunuz ve hızlı oluyor.

Afyonkarahisar’da iyi ki bu kale varmış sevgili okur. Bu kale de olmasaymış başka bir şey olmazmış. Kaleye çıkarken yanınıza mutlaka birkaç şişe su alın. Zaten çıkana kadar bitirirsiniz hepsini. Yolda da su satan çocuklar var ama belirli bir yükseklikten sonra, siz iyice susadıktan sonra, bu çocukları bulamazsınız.

09 6

Alper’le bunca yıllık arkadaşlığımız boyunca ilk defa yalnız başımıza takıldığımız bir gün oldu. Hayatımızın en saçma yemeğini birlikte yiyip, şimdiye kadar tırmandığımız en yüksek kalesine tırmandık. Saat 19.30 gibi de yola çıktık Eskişehir’e doğru.