Ayfon İkbal Lokantası Soygunu!

Afyon‘a gittiğinizde GİDİLMEYECEK YERLER listenize herhangi bir İkbal Lokantası‘nı da ekleyin sevgili okur.

Sucuk ekmek (Bizim yediğimizin ekmeği yarımdı)

Bir önceki yazımda Alper ile birlikte Afyonkarahisar‘a gittiğimizden bahsetmiştim sevgili okur. Alper, Ayfon’da olduğumuzdan klasik turist edasıyla “Afyon’un sucuğu meşhur, sucuk yiyelim.” dedi. Ben daha önceden Afyon’un sucuğunun gayet sıradan olduğunu ve çok da pahalı olduğunu biliyordum. Olsun madem yiyelim, dedim. Önce sucuk ekmek yiyecek bir dükkan aradık. Yok. Bulamadık. Çarşıda herhangi bir tanıdık markaya dahi rastalayamadık. Sonra Alper, Afyon’da okuyan bir arkadaşını aradı. Ondan yardım aldık. O kızın söylediği mekanı da bulamadık. Biz de ara bir sokakta gördüğümüz İkbal Lokantası’na girmiş bulunduk bir kere. Ön taraflarda bir masaya geçtik. Garson gelip ne istediğimizi sordu. Sucuk ekmek ayran alalım, dedik ikimizde. Alper siparişi verdikten sonra lavaboya gitti.

Birkaç dakika sonra yarım ekmek arasında iki parmak genişliğinde orta parmak uzunluğunda 4 parça sucuk geldi. Ortaya bir salata koydular. Ayranı istedim yeniden. Garson gitti, elinde iki tane açılmış şişe kolayla geldi. Ayran kalmamış kola verelim mi, diyip kolaları masaya koydu. Ben de, iyi madem, dedim.

Neyse, 10 dakika sonra Alper geldi. Birlikte sucuk ekmeklerimizi yedikten, kolayı da içtikten sonra ayağa kalktık. Biz ayağa kalkınca bu sefer başka bir garson gelip “Aa tatlı almayacak mısınız?” diye sordu çok baskın bir Afyon şivesiyle. Biz almayacağımızı söyledikten sonra garson bize hesabı söyledi: 30 Lira!

Yarım ekmek sucuk + kola‘nın 15 lira olduğu bir lokantaya gelmişiz meğer! Aşırı lüks, o kadar lüks ki ayranın bile kalmadığı bir lokantaya gelmişiz! Hemen yanımızdaki dört kişilik aileye dikkat etmiştim. Her biri döner yemiş, birer de kola içmişti. O garibanlara da 110 lira hesap gittiğini görünce halimize şükrettim sevgili okur.

Dolayısı ile aklın varsa Afyon’a gittiğinde şehir içinde birşey yeme. İkbal Lokantası’na uğrama. Afium diye bir yer yapmışlar Afyon’nun dışına. Git orada en azından tanınmış markaların Türkiye’nin her yerinde aynı olan fiyatlarıyla keyifli bir yemek ye. Böyle adamlara da yarım ekmek sucuk için 15 lira ödeme 🙂

Bir Cevap Yazın

