The Legend Of Korra

01 9Nickelodeon‘un biz Avatar hayranlarına yaptığı en büyük iyilik bu yeni dizi oldu sevgili okur. 2005-2008 yılları arasında izlediğimiz Avatar – Son Hava Bükücü‘yü her yaştan insan, özellikle de yetişkinler çok beğenmiştik. Çizgi dizideki kendine has fantastiklik, mizah unsurları ve çok başarılı seslendirmeler tahmin ediyorum benim gibi milyonlarca fan yaratmıştı.

Avatar – Son Hava Bükücü bittiğinde çok üzülmüştüm ben. Belki bir sezon daha yaparlar diye çok bekledim ama olmadı be sevgili okur. Çekmediler bir sezon daha. Ardından bir haber geldi ki Avatar – Son Hava Bükücü’nün filmi yapılacakmış! Aha demiştik işte bu, nihayet Aang‘i sinemada izleyebileceğiz. Ancak Shyamalan‘ın Allah belasını versin, konunun da filmin de içine nasıl sıçıp bıraktıysa filmi daha yarısına bile gelmeden kapatmıştım. Adam nasıl bir utanmazsa tutmuş dizideki karakterlerin özelliklerini, adlarının okunuşunu bile değiştirmişti. Bizim komik, heyecanlı Aang gitmiş, yerine sürekli Polat Alemdar takılan bir dallama gelmişti. Kısacası film olayı adeta yerin dibine girdi.

05 20

Bizler Avatar – Son Hava Bükücü’yü komik anlarıyla hatırlamaya devam ettik. Okulda falan yürürken kapıları falan air bending ile açmaya çalıştık gizlice. En nihayetinde bir gün şans eseri gördüm: The Legend Of Korra!

06 14.jpg

Republic City

Nick sağolsun, yeni bir seriye başlamış. Son Hava Bükücü‘nün devamı olan Korra Efsanesi ilk serinin geçtiği Dünya’da, aynı atmosferde geçiyor. Korra, Aang’den sonraki su bükücü Avatar kızımızdır. Aradan 80 sene geçmiştir. Aang ve arkadaşları dünyayı kurtarmış, Republic City diye bir şehir kurmuşlardır. Burada herkes barış içinde yaşıyor. Ancak bir kötü karakter, Amon, ortaya çıkıyor ve sıkıntı yaratmaya başlıyor. İşin içine Korra gibi genç ve güzel bir hatun girince bu yeni seriye biraz da romantiklik giriyor.

02 39

Amon

Korra, üç elementte ustalaşmış, geriye bir tek hava kalmıştır. Hava bükmeyi de yaşayan tek hava bükücü usta olan Tenzin‘den ki Tenzin de Aang ile Katara’nın en büyük oğludur, öğrenmek için Republic City‘e gelir. Macera üstüne macera yaşar. Aslında yaşamaz. Şimdi düşündüm de belki de bu serinin ilk seriden farkı bu yönü. On iki bölümlük ilk sezonda birkaç farklı olay dışında genel olarak bölümlerin tamamında tek bir konuya odaklanıldı. Ama ilk seride öyle miydi? Her bölümde bir macera izlerdik. O açıdan Korra daha çok yetişkin dizisi olmaya yaklaşmış. Ama yazanlara ve çizenlere helal olsun, mizah boyutu hiç azalmamış dizinin. Yerine göre yine çok komik çizimleri var.

THE LEGEND OF KORRA

Korra Efsanesi’nin, Son Hava Bükücü’den farkı arada 80 yıllık bir zaman geçtiği için artık modern görünümlü bir dünyada geçmesi. Yani artık uçaklar, otomobiller, robotlar var. Konu biraz daha yetişkinlere yönelik olmuş. Şiddet daha fazla. Ayrıca aradan yıllar geçtiği için değişik türde bükme yetileri görülüyor. O açıdan eski fanlar daha çok keyif alacaklardır Korra’dan.

Aang’in oğlu Tenzin’in en küçük çocuğu Meelo, bana acayip halde Aang’i hatırlattı. Şu ana kadar en komik karakter bu çocuk. Çocuk olmasının da tabi ayrı bir etkisi var. Osurarak hava büktüğü sahnede gülmekten ölüyordum az daha 🙂

THE LEGEND OF KORRA

Bizim Aang hava bizonu Appa‘ya binerdi, Korra ise bir kutup ayısı köpeğine biniyor. Katara’nın da yanında tıpkı Aang’in olduğu gibi arkadaşları var. Pro-bender olan iki kardeş ve bükücü olmayan bir kızdan oluşuyor bu ekip de. Bu ekipten birisine aşık Korra. Çok detaylı anlatmıyorum zira biliyorum ki diziyi halen izlemeyenler varsa en ufak bir ön yargılarının oluşmasından nefret edeceklerdir.

Diziyi torrentten çok rahatlıkla indirebilirsin sevgili okur. İlk sezon geçen hafta bitti. 12 bölümden oluşuyor. Yazın evde canın sıkılıyorsa en azından üç beş gün idare eder seni. Öpüyorum.

Bir Cevap Yazın

