Proofhead Sincan Harikalar Düğün Sarayı’nda!

Pazartesi sabahı annemle birlikte Sincan‘a gittik sevgili okur. Amcamın oğlu Ferit, uzun yıllardır sevdiği kızla nihayet mutlu sona varmıştı. Önce köyde bir düğün yaptılar. Malum, memleketimiz uzak olduğu için gelemeyen diğer akrabalar için de Ankara’da bir düğün organize etmişler.

Hızlı trenle gidiş dönüş olmak üzere toplamda 64 lira tuttu biletlerimiz. Şansımıza tren Sincan’a kadar gidiyormuş. Sabah tam 11.15’te hareket ettik. Ters koltuk denk geldi. Ben çok umursamadım ama annem mecburen yana dönük oturmak durumunda kaldı. Tren tam da bilette yazdığı saatte, 12.25’te Sincan Garına girdi, durdu. Helal olsun, dedim.

Eniştemiz bizi alıp halamlara götürdü. Orada iki amcamla da hasret giderdim. Önce bir tanıdığın evine hasta ziyaretine gittik. Sonra eve dönüp yemek yedik ve üzerimi değiştirdim. İki senedir bir fiil tüm resmi organizasyonlarda giydiğim takım elbisemi giydim.

Kısa bir oyalanma sonrasında gelinin evine doğru hareket ettik. Buradan gelini aldıktan sonra hep birlikte hareket etmedik. Gelin ve damat fotoğraf çekimine gitti. Biz de bu evin önünde beklemeye başladık. Epey bir süre sebepsizce bekledikten sonra insanlar birer ikişer ayrılmaya başladılar. Ben orada bir hata yapıp annemin sözünü dinledim ve bir arabaya atlayıp düğün salonuna gittim. Geride en küçük halam ve annemi bıraktım. Orada kalanların hiçbiri de annemleri araçlarına almayınca evin önünde kala kala ikisi kalmışlar. Neyse ki sonradan eniştem gelip onları da almış ve düğün salonuna getirmiş. Annem ve halam geldiklerinde epey canları sıkkın ve sinirliydiler.

Evet, düğün salonu Sincan’daki Harikalar Diyarı isimli bir parkta aynı ismi taşıyan ortalama bir salondu. Yavaş yavaş tüm misafirler gelirken bende amcamla birlikte dışarıda bekledim. Herhalde çok benziyor olacağım, gelen herkes bana Aytekin‘in oğlu muyum diye sordu. Evet, Aytekin’in oğluydum.

rs100_6917

Gelin ve damatla çektirdiğim tek kare

Düğün önce Ankara havalarıyla başladı. Sonra bizim Terekeme havalarıyla devam etti. Arada sanatçı diye çıkan hanımın her şarkının sonunda zılgıt çekmesi de ayrı bir saçmalık oldu. Zılgıt olabilir, evet çekilebilir. Kültürüne, türküsüne, yöresine göre gayet de güzel olabilir. Ancak biz Terekemeyiz ve böyle bir olay biz de yoktur. Nasıl ki bir zeybekle zılgıtın uzaktan yakından alakası yoksa, ya da bir Çerkez vuiki ile uzaktan yakından alakası yoksa bizim Terekeme halaylarıyla da alakası yoktur. En sonda artık saf davul zurnaya dönünce olay halaylar daha bir güzelleşti.

Çocukluğumuzdan beri gittiğim Terekeme düğünü sayısı belki beş belki altı olduğundan halaylarımızı beceremiyorum ben malesef ki. O yüzden fotoğraf ve video çekme işiyle yetindim.

vlcsnap-2012-07-04-13h39m34s222

Kılıç ve pasta dilimi

Valla daha başka kaydadeğer ne anlatabilirim bilemedim şimdi. Ha, evet pasta seramonisi: Gelinle damat pasta kesecekler diyip altı katlı 3+1 kombili bir pasta getirdiler. Pasta yakına gelince baktım ki polyesterden yapmışlar. Pastanın hemen önünde bir tabakta bir dilim gerçek pasta duruyordu. Her neyse, kınında bir kılıcıçıkartıp, evet kılıç, gelinle damada pasta kestirdiler. Bu kesinlikle çok hoşuma gitti. Benim düğünde de katana kullanacağım. Kestirdiler diyorum, kılıcı polyestere kesiyormuş gibi değdirdiler. Sonra da tabaktaki pastadan birer çatal aldılar. Böylece bu ritüel de gerçekleşti.

vlcsnap-2012-07-04-13h40m03s1

Halalarımın ve amcalarımın çocukları içerisinde bugüne kadar en az muhabbetim olan kişi büyük halamın kızı İlkay idi. Bu düğünde kendisi ile dans ettim. İlkay’ın üç tane de erkek kardeşi var ki bunlardan Olgun abi epey komik bir adamdır. Olgun abinin de eş adayını görme fırsatımız oldu. Eş adayı demişken Yavuz abinin de nişanlısı ile tanıştım.

rs100_6954Gelinimizden bahsetmedim hiç. Kendisi Gazi Üniversitesi‘nde Biyoloji Bölümü‘nde araştırma görevlisiymiş. Hiç muhabbet etme fırsatım olmadı, dolayısı ile detay veremiyorum sevgili okur. Zaten bu yazıyı buraya kadar okuduysan helal olsun sana. Ama iyi oldu bak, Terekemeler hakkında biraz da olsa bilgi sahibi oldun.

Eve dönüşümüz biraz heyecanlı oldu. Sabah 10.30’da halamlardayken bizi gara bırakabilecek kimse yoktu. Taksi tuttuk biz de. İyi oldu, rahat geldik. Ama tren biletinden ettiğimiz kârı taksiye bırakmak zorunda kaldık.

Valla genç çifte hayat boyu mutluluklar dileyerek bu yazıyı bitirmenin mantıklı olacağı kanaatindeyim ve öyle de yapıyorum.

rs100_6922

2 responses to “Proofhead Sincan Harikalar Düğün Sarayı’nda!

  1. teşekkür ederiz mesut düğünümüzle alakalı bir yazı yı blogunda yazdığın için.
    bu arada ben asya:)
    seninle muhabbet edemedik, tanışamadık düğün karmaşası yüzünden. memnun oldum tanıştığımıza.
    benimle ilgili bilgileri biraz yanlış almıssın:)
    odtü biyolojik bilimlerde araştırma görevlisiyim gazi biyoloji öğretmenliği mezunuyum.
    güzel dileklerin içinde teşekkür ederek iyi günler diliyorum.

  2. Asya iyi oldu bu düzeltmen 🙂 Ben de herşey için teşekkür ederim sana : ve Ferit’e 🙂

Bir Cevap Yazın

