2012 Londra Olimpiyatları Başladı

Dün hem Dünya için hemde benim için çok sportif bir akşamdı sevgili okur. Londra 2012 Olimpiyatları‘nın açılış törenini beklerken annemin de gazıyla kalkıp hazırlandım ve ufak çaplı bir koşuya çıktım. Öff nasıl iyi geldi anlatamam.

Bizim evden çıkıp neredeyse Batıkent’in diğer ucuna kadar koşu ve yürüme karışık bir program yaptım. Dönüşte de biraz bacak hareketleri falan çalıştım. Diyorum ya olimpiyat oyunları beni çok gaza getirdi.

Lord Voldemort

Nihayet gerekli nevaleyi hazırlayıp oturdum televizyonun karşısına ve açılış seramonisi başladı. Bu sene hayatımda ilk defa bir olimpiyatın açılış seramonisinin tamamını izledim. İngilizler‘e helal olsun, sahip oldukları tüm değerlerini sergiledikleri bir açılış töreni hazırlamışlar: Lord Voldemort‘tan James Bond‘a kadar… Ben bir Doctor Who da beklerdim ne yalan söyleyeyim.

Türk takımının geçişi epey geç oldu. Dolayısı ile geçen ülkelerin tamamını eksiksiz izledim. Güzel kızların olduğu ülkeleri not aldım. Danimarka takımındaki o kızıl saçlı hatunu halen arıyorum mesela.

Rowan Atkinson

İzleyenler bilirler, hani geçmişten günümüze müziğin (ve aslına İngiliz grupların) evrimi diye bir bölüm vardı. İşte orada Pink Floyd‘u çok bekledim ama çalmadılar. Lan nasıl sövüyorum ama İngilizler’e, yuh lan Pink Floyd’u nasıl unutursunuz, diye. Ama bizi bekleyen süprizden habersizdim tabiki. Bu arada ekrana anlık olarak verilen şu sosyal medya iletileri falan da on numaraydı, hani fotoğraf çekme olayı falan. Bir milyon tane şarkı çaldılar. Not almadım. Bilmediğim şarkı çoktu zira. Ama bildiklerimden aklımda kalanlar ve zaten en çok reaksiyon verilen şarkılar da Bee Gees – Stayin’ Alive ve The Chemical Brothers – Galvanize oldu. Rowan Atkinson‘ın dahil olduğu bir kısım vardı. Orkestra “Chariots of Fire“ı çalarken bu da sözde arkada org çalıyordu. O kısımda da çok güldüm şahsen. Buyrun siz de gülün.

Olimpiyat Meşalesi

Meşalenin nereden nasıl çıkacağını tahmin edemedim. Ama en azından resmi geçiş esnasında o çocukların ellerinde taşıdıkları şeylerin meşaleyle alakalı olduğunu anladım. Ben meşaleyi tüm ülkeler ortak yakar diye düşünüyordum ama öyle olmadı. Yine de meşale fikri çok başarılıydı bana göre.

İşte tam bu meşale yakılıp, havai fişek gösterisi başlayınca fonda hangi müzik başladı dersiniz? Pink Floyd’dan Eclipse! Demek ki en önemli an için en önemli gruplarını saklamış İngilizler 🙂

Sabaha karşı 3’te bitti açılış töreni. Ondan sonra da oturup iki bölüm Teen Wolf izledim, saat 6’ya doğru da yattım sevgili okur. 2012 Londra Olimpiyat Oyunları, Türk takımımıza hayırlı uğurlu olsun. Başarılar bekliyoruz.

EKLEME: Şu linkten açılış seramonisinde çalan tüm şarkıların sırasına ve kendilerine ulaşabilirsiniz. Sezgin‘e teşekkürler.

Bir Cevap Yazın

