Midi Klavye Aldım

Aylar önce Kerem‘de görüp de almak istediğim o şahane midi-klavyeyi nihayet alabildim sevgili okurlar. Aslında alalı iki haftadan uzun bir süre oldu ama malum işten güçten yazmaya fırsat bulamamıştım. Her neyse, bu yazıyla bunu gecikmeyi telafi edeceğim.

Uzun süredir evde eksikliğini hissettiğimiz, Alper‘le beraber dört gözle beklediğimiz bir aletti bu. Ancak önümüde şöyle bir sorun vardı: Alacağım midi klavye kaç oktav olacaktı? Kerem’de ilk gördüğüm klavye 88 tuşlu bir klavye idi. Kerem ağırlıklı olarak piyano çaldığı için tam da onun ihtiyacı olan şeydi. Kerem bana önce midi klavye ile ne yapmak istediğimi sordu. Ben de derdimi anlattım. Tavsiyesi daha az oktavlı yani 61 ya da 49 tuşlu bir klavye almak oldu. Zira daha büyüğünü almak boşuna para vermek olacaktı ve ekipmanın taşınabilirliğini azaltacaktı. Alışveriş sitelerinde M-Audio markasının midi klavyelerini düzenli olarak araştırmaya başladım. Ancak ya bulduğum klavyeler kondüsyon olarak çok kötü oluyorlardı ya da fiyatları çok yüksek oluyordu.

Bir süre sonra bu derdimi Savaş Abi‘ye de anlatınca o da Kerem’in tavsiyesinin aynısını verdi: M Audio Keyrig 49 al. Kendisi de Sabhankra‘nın parçalarını yaparken aynı klavyeyi kullanıyormuş ve işini fazlasıyla görüyormuş.

İzmir’de oturan dayım aracılığıyla internette gördüğüm birkaç ilanı sorgulattım ama hepsi yalan oldu. Birkaç gün sonra internette gittigidiyor.com‘da bu klavyenin sıfırını 250 liraya satan bir satıcı buldum. Üstelik kargo bedavaydı. Ben de bunun üzerine bir dakika bile kaybetmeden satın aldım. İki gün içinde kargo evime geldi. Aletin kutusunu açtım kontrol ettim, hiçbir sıkıntısı yoktu.

Paket içeriği

Dört oktavlı bu midi klavyeden ilk gece ses çıkaramadım 🙂 Driver sıkıntısı yaşamadım, Windows otomatik olarak tanıyıp yüklüyor. Guitar Pro’yla da harika çalışıyor, bastığınız tuşlar nota olarak yazılıyor. Ama seste ufak bir gecikme yaşanıyordu. Yani istediğim şeyi bir türlü yapamadım. Bunun ilacı da Kerem’deydi.

Kerem önce Cubase 5‘i kurdu. Daha sonrabu gecikme problemini çözen bir driver yükledi. Epey bir sanal ses kütüphanesini de entegre etti Cubase programının içine ve Keyrig 49’um tam da istediğim hale dönüştü 🙂

Paketten iki adet yazılım CD’si, USB kablosu ve aletin kendisi çıkıyor. Ön panelde dört oktavdan toplam 49 tuş yer alıyor. Ayrıca oktav + – tuşları ve bir de Edit Mode tuşu yer alıyor. Bir ses kontrolü ve hemen altında Pitch Bend ve Modulation tekerleri var. Arka panelde ise açma kapama düğmesi, USB çıkışı ve Sustain Pedal girişi yer alıyor.

Şimdilerde büyük bir merakla yıllardır dinlediğim şarkılardaki klavye tonlarını arıyorum. Bu yazıyı okuyanlar arasında M-Audio kullanıcıları varsa tavsiyelerini bekliyorum. Tüm bu satın alma ve kurulum sürecinde çok büyük emekleri geçen Kerem’e ve Savaş abiye ve de sevgili dayıma çok teşekkür ediyorum 😀

Bir Cevap Yazın

