Metallica The Black Albüm Plağı

Bu kadar koşturmacanın arasında nasıl da es geçtim bu önemli gelişmeyi anlayamıyorum sevgili okur! Metallica‘nın kendi aduyla yayınladığı Metallica albümünü (The Black Album) plak olarak nihayet bulup satın alabildim!

The Black Album’un önemini, özelliğini anlatayım mı bilmiyorum. Metallica sevsin ya da sevmesin, metal müziğe ucundan kulağından bulaşan herkes bu albümden en az bir şarkı biliyordur.

Metallica’nın 1991 yılında kendi adıyla çıkardığı 5. stüdyo albümü olan Metallica, grubun en çok satan albümüdür. Albüme The Black Album denmesinin sebebi de farkedeceğiniz üzere albümün kapak tasarımıdır. Kapakta grubun adı belli belirsiz yer alırken sağ alt köşede parlak renkli bir yılan yer alıyor.

Elbette ki paragöz Metallica bu albümün onlarca farklı versiyonunu çıkardı farklı formatlarda. Benim edindiğim plak açılır kapak değil ama çift plak olması yönüyle çok iyi. Zaten sıfır aldım, ambalajını ben açtım.

Yukarıda demiştim hani ucundan kulağından metal müziğe bulaşan herkes bu abümden bir şarkı biliyordur diye. Bakın mesela bu efsane albümde yer alan şarkılara, muhakkak en az bir tanesini biliyorsunuzdur:

  1. Enter Sandman – 5.32
  2. Sad But True – 5.25
  3. Holier Than Thou – 3.48
  4. The Unforgiven – 6.27
  5. Wherever I May Roam – 6.44
  6. Don’t Tread on Me – 3.59
  7. Through the Never – 4.05
  8. Nothing Else Matters – 6.29
  9. Of Wolf and Man – 4.16
  10. The God That Failed – 5.09
  11. My Friend of Misery – 6.49
  12. The Struggle Within – 3.54

Bu albümle birlikte koleksiyonumdaki değerli plak sayısı da hatrı sayılır bir düzeye geldi. Biraz daha bekleyip elimdeki tüm plaklarla ilgili bir yazı yazmayı düşünüyorum. Sizleri albümdeki en sevdiğim parça ile başbaşa bırakırken öpüyorum bir yandan da.

DÜZELTME: Önceki yazıda fotoğrafların üzerinde yer alan proofhead.net adresi yanlış yazılmıştı. Farkedip düzeltmemi sağlayan dostum Alper’e teşekkür ederim.

One response to “Metallica The Black Albüm Plağı

  1. Albümü nereden aldınız ?

Bir Cevap Yazın

