Mitsubishi Road Trip ’12 – Araçlara Dair Teknik Değerlendirme

Profesyonel bir yolcu olmama rağmen, amatör bir sürücü olduğum için yolculuğumuz boyunca test ettiğimiz 3 aracın değerlendirmesini test pilotlarımız Alper ve Volkan bizler için yaptı. Birazdan okuyacaklarınız sırasıyla Alper‘in ve Volkan‘ın kişisel gözlemleridir.

Alper UĞURLUOĞLU, Mühendis, 26 yaşında, 8 yıllık aktif araç kullanımı, Arazi araçları konusunda deneyimli

Bu yazısında değerlendirmelerime yer verecek olan Mesut kardeşime teşekkür ederek başlıyorum sevgili Proofhead My Resort okurları. Takip etmiş olduğunuzu düşündüğüm üzere, geçtiğimiz hafta sonu harika bir yolculuk yaptık Mitsubishi sponsorluğunda. Yola çıkacağımız 3 araç da Mitsubishi’nin önde gelen klasman araçlarıydı.

İlk olarak Mitsubishi Lancer ile İstanbul’un trafiğini tatma fırsatı elime geçmişti. Mitsubishi Lancer 1590 cc motor hacmine sahip benzinli bir araç olarak beklentileri bir nebze de olsa yüksek tutmamı sağlamıştı. Ne de olsa Evo gibi bir büyüğü vardı başında.  Beklentiler demişken, benim otomobillerde aradığım en önemli özeliklerin başında ivmelenme yani hızlanma kabiliyeti gelir. Rahatlık ve konforu, rahatsız etmediği sürece geri plana atabilirim. Bu gezide de öyle oldu diyebilirim. Lancer, sınıfı açısından Pajero ve ASX ile karşılaştırılamayacak bir araç! Fakat yere yakın olmayı ve  hızı sevenler için ideal olabilir. Hoş ilerde de değineceğim, fakat hız olarak ASX bana Lancer’ı aratmamakla beraber daha fazla performans sağladı. Evet, bana karşı ASX’in tavırları bir sevgili gibiydi.   1.8 lik dizel  4×4 ASX beni tavlamıştı.  Şehir içi, şehir dışı, yokuş, arazi her türlü şartta tıpkı bir dağ keçisiydi. Bu kadar övgüye nail olan ASX, Pajero’yu sattığınız takdirde iki tane alınabilecek bir araç.

Bir pajero gerçeği…

Pajero, Dakar Rallisi‘nde yıllarca liderliğini kaptırmayan bir araç ve bu alanda rakip tanımıyor. Güzergahımız gereği Pajero’nun bu asi tavrıyla karşılaşamadık, umuyorum ki yeni bir organizasyonda bunu gerçekleştirebiliriz yine ekipçe. Evet! Pajero diyorduk, içi adeta bir ev!  Sadece mutfağı ve banyosu olmayan bir yaşam alanı. Her türlü konfor sağlanmış durumda. Isıtmalı koltuklardan tutun da en iyi sinema ses sistemlerini aratmayacak bir ses sistemine kadar. Açılır tavan,  geniş iç hacim,  koltuk arası mesafeler… Rahatlık deyince akla gelebilen herşey… Hele ki kaydırabilen ve saklama gözü olarak da kullanılabilen ön kol dayanağı harika bir buluş. Aslında anlatılabilecek çok fazla daha detay çıkarabilirim fakat işin keyfi bu rahatlıkları keşfetmekte.  O yüzden bir gün elinize bir Pajero geçtiğinde onu iyice kurcalayın 🙂

Gelelim performansa… Pajero, 3.2 lt motorlu devasa bir makine. Otomatik vitesi çok büyük rahatlık ki ben manuel araçları hiç birşeye değişmeyen biriyim diyebilerek bunu söylüyorum. Triptronik kullanım için de hali hazırda bir sistemi var Pajero’nun ve ben bu kısımdan daha keyif aldım.  Kullandığımız üç araç da sınıflarının üst donanımlarına sahip test araçları olduğundan, gerçek performansları konusunda şüphelerim var. Otomatik Pajero, ivmelenmede sıkıntı yaşıyor. Bu durumun otomatik şanzımanlı olmasından kaynaklanması muhtemel ki bunu triptronik kullanımda farkedilebilir derecede çözebiliyoruz. Yine de gaz pedalı ile motor arasında geçen 2 saniyelik süre sürüş keyfini düşürüyor.

ASX ile flört etmeye başladığımız için onu değerlendirmemde sona bırakmak istedim. Daha önce de bahsettiğim üzere çok kaçak bir araba! Elbette şunu tekrar eklemek isterim ki bunlar test araçları olduğundan geneli göz önünde bulundurmadan bu yorumları yapıyorum. Lancer ve Pajero’ya haksızlık olmasın.  ASX konfor açısından Pajero’dan bir tık, bir sınıf geride, fakat yine de elektronik ayarlanabilir ısıtmalı koltuklar, otomatik klima, cam tavan (açılmıyor) gibi üst sınıf özellikler mevcut. Cam tavan arasında LED ışıklar kullanıldığında içerisine farklı bir hava katabiliyor. ASX’in bu yolculukta en büyük eksikliği, benim için, USB girişi olmayan bir ses sisteminin olmasıdır. Ayrıca ses sistemi de Pajero ile kıyaslanamayacak kadar kötü.

Yola çıktığımız bu 3 araç arasında şahsi görüşlerime dayanarak aşağıdak tabloyu oluşturdum. Sanırım yazımın özeti bu tablo olabilir.

Lancer Asx Pajero
Sürüş  Keyfi (%25) 3 2 1
Rahatlık (%20) 3 2 1
Ses Sistemi (%15) 2 3 1
Performans (%40) 3 1 2
Toplam (%100) 2.9 1.8 1.4

Puanlar 3 puan üzerindendir. Görüldüğü üzere kendimce kriterler oluşturdum. Peki nedir bu yüzdeler? Daha önce de bahsettiğim üzere performans benim için ön sırada gelir. Bu puanlamayla 1 puana en yakın araç gönlümde yatan ASX olmasa da, hakkını veren Pajero çıktı.  ASX’in de ondan aşağı kalır tarafı yok elbette. Bu sürüş deneyiminde ise biraz ön yargılı da davranmış olabileceğim Lancer sonuncu sırayı aldı.

Ne olursa olsun Mitsubishi bir Japon ve bu araçların hepsi Japonya’da üretilip, orada testlerden geçtikten sonra onaylı olarak geliyormuş. Dolayısı ile siz araç içerisinde o Japon havasını fazlasıyla alıyorsunuz 🙂 Hepinize keyifli sürüşler Proofhead My Resort Okuyucuları.

Volkan VARDAR, Mühendis, 25 yaşında, 7 yıllık aktif araç kullanımı, Uzun mesafeli sürüşler konusunda deneyimli

Pajero; bu seyahatimiz boyunca kullandığımız en güçlü ve en konforlu olan araç. Jeep statüsündeki Pajero zaten otomobil yarışlarıyla ilgilenenlerin oldukça iyi bildiği Dakar Ralli’sinin vazgeçilmezlerindenmiş. Hatta yıllardır kazanan araç Pajero’ymuş. Biz aracı herhangi bir zorlu arazi şartlarında denememiş olsak da yol boyu verdiği rahatlık çukurlardan veya tümseklerden geçerken sağladığı rahatsızlık hissini ortadan kaldıran konforu harika! Araç içerisinde uzun mesafe bir yolculukta ya da engebeli bir arazide geçecek yolculukta gereken şeyler düşünülmüş. İç hacminin inanılmaz geniş olması, koltukların genişliği, ısıtmalı koltuklar, panoramik ve açılabilir cam tavan… Hepsi birbirinden güzel…

Aracın en harika özelliklerinden birisi içerisindeki ses sistemi! Son ses açtığınızda kulak zarınızı patlatabilecek şiddette, buna rağmen sesin kalitesini hiç bozmayan harika bir ses sistemi. En metal parçadan en dubstep’ine ya da popuna kadar, hepsinde ses bir harika.

Konfor olarak çok ileride olsa da aracın problemi hızlanmasında… Belki otomatik vites olmasından belki de çok ağır bir araç olmasından orasını bilemiyorum. Fakat araç gaza bastıktan bir süre sonra hızlanmaya başlıyor. Yokuşlarda oldukça performans kaybediyor bir arazi aracına yakışmayacak derecede. Hatta geride kalabilir bazen.

ASX; üçlüde ilk denediğim araç olması sebebiyle oldukça sevdiğim bir araç oldu. Diğer araçlara göre daha atik bir araç. Bastığınız anda hızlanıyor ve durma kalkma konusunda sorun yaşanmıyor. Start stop engine teknolojisi olan araç, normalde çok güzel çalışırken yokuşta mola verip devam etmeye çalışınca Start Stop olayı çalışmayabiliyor.

Konfor olarak orta karar bir araç. Böyle bir araçta müzik sistemi pek hoşnut bırakmıyor kendisinden. Panoramik cam tavan yine bu araçta da var ve cam tavanın kenarlarında olan LED ışıklar arabanın içine güzel bir hava katıyor. İçerisi yine geniş ve havadar bir araç olduğu için hem şehir içi hem şehir dışı seyahatler için tercih edilebilecek bir araç.

LANCER; en az denediğim araç bu. Nedense Pajero ve ASX’e bindikten sonra pek denemek istemediğim bir araçtı. Ben ki konforu seven bir insan olarak Pajero’ya büyük bir bağ hissetmiş birisi olarak Lancer gözümde tutmuyordu açıkçası. Fakat kullanınca Lancer’in de oldukça güzel bir tercih olabileceğini gördüm. Yere çok yakın bir araçtı. O yüzden kullanırken bir yere sürter miyim diye korkmadım değil. Ama öyle bir şey olmadı. Aracın iç konforu teknolojik olarak en gelişmiş araçtı. Dokunmatik LCD ekranı, navigasyon, micro SD kart sistemi, gelişmiş ekran vs… Bunlara rağmen araçta kasvetli bir hava vardı. Diğerlerinin içinin çok geniş olması sebebiyle bu araca binince içerisi çok karanlık gelebiliyor. Hatları çok kalın olduğu icin belki isik girmiyor dedik belki de gozumuz yaniliyor orasi bilinmez. Geel olarak çok arada kalmış bir otel gibi düşündüm. Pajero konforlu, ASX hızlı, Lancer ise ikisinin ortasında bir araçtı. Sıralama yapacak olursak; Pajero en konforlu fakat en yavaşı, ASX en hızlısı, orta konforlu Lancer hem orta konfor hem orta hiz ama karizmatik.

Bu yazı dizisine ait diğer başlıklar:

2 responses to “Mitsubishi Road Trip ’12 – Araçlara Dair Teknik Değerlendirme

  1. bu yazıyı hiç beğenmedim.. birinci sebebi hiç benim fikrim sorulmamış arabalar konusunda..sonuçta ben de o gezideydim.. ikincisi de tablo çok saçma olmuş onu da hiç beğenmedim.. teşekkür ediyorum 😀

  2. Ben de gezideydim ama farkettiysen ben de bir yorum yazmadım Sercono. Neden? Çünkü ben ve sen yolculardık. Aracı kullanmadık, aracı teknik olarak yorumlayabilecek bir sürüş deneyimine sahip değiliz. Tabloyu da Alper hazırladı. Alper’e iletirim düşünceni 🙂

Bir Cevap Yazın

