Bir Sırrı Açığa Vurmak

Uzun uzadıya konuşmak istememiştim aslında. O anda ağzımdan dökülmeyen sözcükleri, biraz durup toparladım. Böylece en azından emek vermiş ve her sözcüğü tek tek seçmiş oldum. Bir beğeni yazısı değil bu. Dolayısı ile o sevimsiz şikayetlerini duymak zorunda kalmayacağım.

Tek lambalı bir oda, küçük…
Kirlenmiş, yeşil renkli duvarları,
En az oda kadar eski bir de sandalye,
İyice garip, bir köşede yatıyor.
Akşamın sonu olmuş, vakit gece şüphesiz,
Sessizce geçiyor zaman, yalnızken.
Odam soğuk değil, ama dışarısı ayaz,
Tek bir pencerem var; ışığım beyaz.
Üzerimden çıkardıklarım yeni sayılır,
Koskoca bir dolabın en kuytu köşesinde,
Kapakları çizilmiş, yazılmış beceriksizce.
Öncekileri anımsatıyor resimler, isimler,
Ve biri kalpler çizmiş adının her hecesinde…

Her gecende ağlayıp her sabahta sakladın,
Elbet ölürüm sandın, o cennete inandın,
Neler geçer gözlerimin önünden, bilemezsin.
Kandırıldın, aldatıldın ve uyanamadın düşünden.
Düştüğün o cenneti ben yarattım.
Yalnızlığımdan bir dünya çizdim sana,
Yeşili gözlerinden; kırmızısını saçlarından,
Karanlığını ise kendi içimden yaptım.
Soluduğun hava, içtiğin su,
Her gece şaraptı kadehinde…
Belki de bırakacaktın kendini bir gün bana,
Hiç umutlu olmadım ve hiç zayıf düşmedim sana.

Odamda düşler kuruyorum,
Damlalar… Suyun sesi geliyor eskimiş tesisattan,
En ücra delikten bir çift göz bakıyor,
Ve dışarıda hala ayaz var, hiç dinmiyor.
Bir kıştan kaçıp bir başkasına sığınıyorum,
Sığınıyorum, çünkü buna sığınmak denir.
Tam da aklına geldiğimde ya elin gitmiyor,
Ya da hiç aklına gelmiyorum, sen o cennettesin.
İşte bir sırrı böylece anlattım sana,
O cenneti ben yarattım, anla,
Şimdi sana dönük yüzüm, bekliyorum.

Yeşil gözlü kırmızı saçlı kadın

Yeşil gözlü kırmızı saçlı kadın

Bir Cevap Yazın

