Antalya Günlükleri 4. – 5. Gün – Limak Archadia Otel

Biraz tembellik ettiğimin farkındayım sevgili okur. Ancak bu tembellik inan ki gerçek anlamda bir tembellikten kaynaklanmıyor. Hem yoğunluğun verdiği vakitsizlik hem de açıkçası biraz nebze olsun uzak kalma isteğiydi içimdeki. Her neyse, Antalya Günlükleri serisine devam ediyorum.

Antalya’daki dördüncü sabahıma dinlenmiş olarak uyandım. Diğer günlerin aksine bu sefer fazla aşırıya kaçmayan bir menü seçimim oldu. Kahvaltıdan sonra lobide buluşup çalıştayın son gününde neler olabileceğini kestirmeye çalıştık. Daha sonra Emre ile birlikte son defa toplantı salonuna gittik. Dün başladığımız çalışmayı Sakarya Havzası olarak nihayet sonuçlandırdık ve kapanış konuşmasıyla bitti her şey.

Öğle yemeğinde ilk ve son defa beş kişilik topluluğumuzun tamamı aynı masada yemek yedik. Gayet güzel bir veda yemeği oldu. Daha sonra Emre ve Mehmet Bey benimle otelde kaldılar, diğerleri evlerine döndüler.

Diğer eğitimin otel girişleri ertesi gün yapılacağı için bir gün daha kalacaktım Papillon Hotel’de. Toplantı bitişinden sonra soluğu havuzda aldım son defa. Bu kez yalnızdım üstelik. Neredeyse benden başka kimse yoktu havuzda. Aklıma Alper, Sercan ve Volkan’la Çanakkale’de gittiğimiz otelin havuzu geldi. Bu havuz aşağı yukarı onun üçte biri kadardı, ancak yalnız olduğum için yüzmek için yeterliydi. Maksat zaten “suya değmek” olduğundan çok umursamadım detayları.

Havuzdan sonra odaya çıktım. Bir süre uyumuşum. Sonra akşam yemeğinde Emre’yle buluştuk. Yemekten sonra Emre odasına çıktı. Biz de Mehmet Bey’le tüm akşamı lobide geçirdik. Epey muhabbet ettik. Gece yarısına doğru uyudum ve bu benim otelde geçirdiğim son gece oldu.

Cuma günü erkenden kalkıp kahvaltıyı hallettikten sonra Mehmet Bey bizi diğer otele bırakacağı için otelin önünde buluştuk. Sağolsun Mehmet Bey kısa bir yolculuktan sonra diğer eğitimin yapılacağı Limak Archadia Otel’e bıraktı bizi. Bir öncekinden farklı olarak bu eğitimi kendi bakanlığımız düzenliyordu.

Yine diğer eğitimden farklı olarak bu sefer iki kişilik odada, Eskişehir’den Hikmet abimle, kalacaktım. Archadia Otel, kapladığı alan bakımından Papillion Hotel’den çok daha büyük. Ancak otelin tıklım tıklım dolu olması, otel ne kadar büyük olsa da rahat olmayı engelliyor ve hatta zaman zaman yer sıkıntısı yaratıyordu. İki kişi kalacağımız için otel binasından bağımsız olan ayrı bir binada ayrılan iki kişilik odalara yöneldik. Burası eğer ısıtıcı sistemi çalıştırmazsanız gerçekten soğuk oluyor. Ancak çalıştırınca da yeterli sıcaklıkta oluyor. Yani ısıtıcı sistemin sürekli çalışması lazım gerekiyor.

O gün otele saat 10.00 gibi giriş yaptık Emre’yle. Ben birkaç saat odada oyalandıktan sonra öğle yemeğine gittim. Papillion’da yaşamadığımız bir olayı burada gördüm: Kuyruklar. Yemekhanenin üçte ikisini kamp yapan yabancı futbol takımlarına ayırdıklarını için yemek yemek için oturacak yer bulmak sıkıntı oluyordu.

O keşmekeşte uygun bir yere ilişip öğle yemeğini hallettim. Daha sonra oteli keşfetmek şöyle dursun, adım atacak halim olmadı için hemen odaya gidip akşam saat 18.00’e kadar uyudum. Akşam Emre uyandırdı ve yemeğe gittik. Lobide Eskişehir’den gelen Hikmet abimi karşıladım. Odaya yerleştirip birlikte yemeğe devam ettik. (Yazının bu kısmını çalarken King Crimson’dan Epitaph başladı acayip bir hava oluştu odada.)

Yemekten sonra Hikmet abi ile oteli keşfettik biraz. Hemen de keşfettik zaten bitti otel. Sonra lobide bir yerde oturup Epey uzun, koyu bir sohbete daldık.

Gecenin geç saatlerinde uyumak üzere odaya döndük. Oda süit oda olduğu için içeride bir tane de bağımsız odası vardı. Hikmet abi oraya geçti. Ben de dört gecedir yapmakta olduğum üzere çift kişilik yatakta tek başıma uyumaya devam ettim. Uyumadan önce Ahmet’in aylar önce tavsiye ettiği dizi, Alcatraz’ın ilk bölümünü izledim. Fena değilmiş.

Sonra uyudum. Ertesi gün asıl eğitim başlıyordu zira.