Keith Jarret – The Köln Concert Plağı

keithBirkaç hafta önce yazdığım şu yazıdan sonra nihayet Ketih Jarret‘ın The Köln Concert albümünü plak formatında edinebildim 🙂 Albüm aslında geçtiğimiz hafta elime ulaştı ancak tembellikten yazamadım bloga. O açıdan her birinizden özür dilerim.

jarrett1Albümle iligi çok kapsamlı bir yazıyı zaten şurada yazmıştım. Dolayısı ile bu yazıyı birazcık daha kısa tutabilirim.

Albümle ilgili olarak Gizem‘e bir teşekkür borçluyum aslında. Hani yukarıda linkini verip durduğum bir yazı var. O yazının sonunda albümü şimdiye kadar sadece bir kişiye verip tavsiye ettiğimden bahsetmiştim. İşte o kişi Gizem’di. Neden oydu peki? Çünkü benim bu albümle ilgili fikirlerimi beni çok ciddiye alarak dinlediği için oydu. Elbette bu ilginin ödülü bundan çok daha fazlası olmalı.

01 29

keith_jarrett1Albümü açtım, plakları çizik var mı diye kontrol ettim. Tek bir çizik dahi yok. Albüm kapağında yaşından dolayı (1975 baskı) oluşan sararmalar dışında yine bir kusur yok. Ancak albümü halen takıp dinlemedim. Niye dinlemedim? İşte yukarıda bahsettiğim ödül durumundan dolayı dinlemedim. Yukarıda linkini veridğim yazıyı yazarken epey araştırma yapmıştım. O araştırmalardan birinde birisi şöyle bir şey demiş: “Albüm en iyi plak formatında dinleniyor. Çünkü plaktan dinlerken Jarret’ı salonunuzun bir köşesinde piyano çalıyormuş gibi hissedebiliyorsunuz.” Jarret’ın çalarken çıkardığı o çılgın sesleri de duyabildiğimiz bu kayıtı dinlemek için sabırsızlanıyorum.

03 23

Gatefold kapak olan albümün çok sade bir kapak tasarımı var. Bembeyaz bir albüm. Yukarı da dediğim gibi 1975 orijinal ilk seri baskısı. Şu an için koleksiyonumdaki ilk ve tek piyano albümü olma özelliği taşıyor bu plak.

02 25

Bir Cevap Yazın

