Wintersun Time I Plağım!

wintersunElime çok değerli bir plak geçince, hele hele çok çok uygun bir fiyata geçince kendimi yazı yazmaktan alıkoyamıyorum! Alıkoyamıyordum desem daha doğru olur bu sefer. Çünkü bu plak neredeyse iki haftadır bende ve nihayet yazmaya fırsat bulabildim. Tarih beni affetmeyecek sevgili okur, belki bu yazıyı okuduktan ve ilk defa duymuşsan, dinleyip grubu sevdikten sonra sen beni affedersin. Yazıya devam etmeden önce aşağıdaki videoyu başlat ve albümdeki parçalardan ilkini dinlemeye başla. Diğer parçaları da yazının içerisine serpiştireceğim.

Wintersun, Beyond The Dark Sun parçası ile bundan herhalde bir beş sene kadar önce tanıdığım bir gruptu. O dönemlerde metalin bu türünü pek sevmediğimden grubun fazla üzerine gitmemiş ve bu tek şarkısı ile yetinmiştim. Tepkilerim de “oha adamlar ne kadar hızlı çalıyor” şeklinde idi. Aradan yıllar geçecek ve ben bir gün Savaş Sungur ve Süha Kozbey‘in Facebook profillerinden Wintersun isimli o grubun “Time I” isimli bir albüm çıkardıklarını okuyacaktım.

Neredeyse tüm Sabhankra tayfası, meğer büyük bir merakla bekledikleri albüm çıkar çıkmaz yorumlarını ve beğenilerini iletilerine taşımışlardı. Albüm ilgimi o sayede çekti yani. Dinlemeye başlayınca da tüm o yorumlara hak verdim. Dinleyecek yeni bir şeyler arıyordum ve nihate bulmuştum: Wintersun – Time I.

01 26
Aslında Time, Wintersun’ın çok uzun bir süreden beri beklenen albümüymüş. Wintersun’ın beyni Jari Mäenpää zaman zaman albümle ilgili gelişmeleri paylamış. Bunlardan birkaç tanesini okudum. Bir tanesinde parçalarda 200’den fazla kanal var demiş. Bir tanesinde 4 GB ram yetmiyor demiş hatta. Velhasıl, şu ya da bu sebeplerden dolayı albüm gecikmiş de gecikmiş. Sonra toplam çalma süresi 80 dakikayı geçince, grup albümü iki kısım Time I ve Time II olarak yayımlamaya karar vermiş. Nihayet 2012 yılı Aralık ayı başlarında albüm Nuclear Blast‘tan Time I olarak çıktı.

Time I, toplamda 40 dakikalık bir çalma süresine ve 5 parçaya sahip. Parçaların çalma süreleri ve adları şu şekilde:

No. Parça Süre
1. “When Time Fades Away” 04:08
2. “Sons of Winter and Stars” 13:31
I. “Rain of Stars”
II. “Surrounded by Darkness”
III. “Journey Inside a Dream”
IV. “Sons of Winter and Stars”
3. “Land of Snow and Sorrow” 08:22
4. “Darkness and Frost” 02:24
5. “Time” 11:45

En sevdiğim parça Land Of Snow And Sorrow desem de aslında yalan söylüyorum. Hiç bir parçayı birbirinden ayıramıyorum lezzet olarak. Yani bu albüm çok iyi hazırlanmış bir karışım.  Özellikle performans videolarıyla birlikte izleyip dinleyince albümden aldığım keyif çok daha fazla oluyor. Stüdyo videolarında gördüğümüz ve albümü de hazırlayan kadro şu şekilde:

  • Jari Mäenpää − Vokal gitar
  • Teemu Mäntysaari − Gitar
  • Jukka Koskinen − Bass
  • Kai Hahto  – Davul

Albümün ilk Wintersun albümünden farkı, orkestrasyon olarak aşmış coşmuş olmasıdır. Ancak eleştirilen yanı ise aşırı derece bilgisayar albüm olmasıdır. Yani gitar, bass ve davul haricindeki enstrümanlar çoğunlukla sample imiş. Parça sayısının az olması, her ne kadar parça süreleri uzun olsa da uzun süredir albüm bekleyen fanlar için hayal kırıklığı yaratmış. Grubu doğru dürüst anlamda bu albümle tanıdığım için, parça sayısının azlığı bende bir sıkıntı yaratmadı. Parçalardaki vokalleri çok beğendim. Melodiler ise tek kelimeyle enfes! Beş parçadan iki tanesi enstrümental ve üç tanesi sözlü parçalar. Tema olarak tam da sevdiğim kuzey temalar işlenmiş. (Immortal da aynı şeyi yapıyor.)

03 20
Albümü iki formatta temin edebiliyoruz: CD ve plak. Tahmin edersiniz ki ben plak formatını tercih ettim. Bu albüm için özel olarak hazırlanan mavi renkli şeffaf plak ve gatefold (açılır) kapaklı versiyonuna bir de poster ilave etmişler. Evladiyelik, nefis bir iş olmuş. Türkiye’de kaç kişide vardır bilmiyorum ama bir tane bende var Time I’in plağı.02 22

Bu albümle ilgili olarak teşekkür edeceğim iki kişi var ve bu yazıyı da onlara ithaf ediyorum: Savaş Sungur ve Süha Kozbey. Yazıyı hazırlarken birkaç cümle ile yorumlarını istedim. Ancak hiç biri online değildi. Artık yorum yaparlarsa yazıya yorum olarak okuyabiliriz.

Grubun resmi sitesi: http://www.wintersun.fi/

05 13

Bir Cevap Yazın

