Yağızhan’a Bilgisayar Topladık – 1

Yağızhan‘ın uzun süredir kafasını kurcalayan bir sorunu geçen gün çözdük sevgili okur. Bir süre önce çıktığımız yolculuğumuzu nihayet tamamladık. Okuduğum yüzlerce sayfa forum, araştırdığım onlarca alışveriş sitesinden sonra nihayet Yağız’ın bütçesine uyan bir bilgisayarı en iyi şekilde topladım ve kurdum. Hayatımdaki en güzel eserlerden biri olan bu aletin haklı gururunu yaşadım.

4lus

Aslında ben işin en başında exa.com.tr‘ye baktım. Zira ben perakende de bundan daha ucuz bir site görmedim. Daha önce birkaç farklı defa da buradan alışveriş yapıp hiç sıkıntı yaşamamıştım. İhtiyatı elden bırakmayıp seçtiğimiz parçalar için diğer siteleri de araştırınca exa.com.tr’nin en iyi alternatif olduğunu gördüm.

Yağız, monitör dahil toplam bütçemizin 1800 lira civarında olduğunu söyleyince fe8aseçeceğimiz platform belli oldu: AMD. Bilgisayar toplamaya ben önce anakarttan başlarım. Zira ileride alacağımız tüm ilave donanımları bu anakarta bağlayacağızdır. Dolayısı ile anakartın pek çok artıyı destekleyen bir mimarisi olmalı. Söz gelimi ileride ram’i yükseltmek ya da daha iyi bir işlemci almak istediğimde anakartımın bunu destekliyor olması gerekir. Zira kimse işlemciyi, ram’i aynı tutup daha iyi bir anakart alma ihtiyacı duymaz. Her neyse, bu açıdan bakıp yine fayda/maliyet eğrisinin en uygun kısmında şu anakartı seçtik 250 liraya: Asus M5A97 AMD970 DDR3 1866MHz S+GL+16X AM3+
Bu anakartın en büyük olayı 32 GB’a kadar ram desteği, AMD’nin şu an için en yüksek işlemcilerine verdiği destek, Crossfire desteği (çift ekran kartı), 8 kanallık on board ses kartı ve tabiki USB 3.0 desteği.

chyz.jpgAnakarttan sonra yine bütçeye en uygun işlemciyi seçmek gerekiyordu. 8 çekirdekli işlemcilerin fiyatları biraz fazlaca olduğundan, birkaç forumdan da tavsiye alıp 307 liraya 6 çekirdekli şu işlemciyi aldık: AMD FX Series 6300 (3.5 GHz) 14MB 32nm AM3+

Bilgisayarı alma amacımıza uygun düşecek şekilde ram’in yüksek olması gerekiyordu. Biz de ilk etapta 8 GB’lık bir ram tercih ettik. Tek parçalık 8 GB aldık ki ileri de bunun gibi 3 tane daha alıp toplamda 32 GB’a ulaşabilelim 🙂 164 liraya şu ram’i aldık: Kingston 8 GB 1600 MHz DDR3 Ram CL11 (Tek Modül)

zws3Evet, ekran kartına geldi tabiki sıra. Önce 2 GB’lık 128 bit bir ekran kartı baktım. Sonra 256 bit’lik ama 1 GB’lık bir kartta karar kıldım. Zira 256 bit, 128 bit’e her şekilde çakar. Kaç GB olduğu çok da önemli değil yani. 316 lirayla sistemimizin en pahalı parçası bu oldu: PowerColor HD6790 1 GB 256Bit GDDR5 16X
Kullananlar fazlasıyla yeter diyorlar. Birkaç hızlı testle ben de şahsen onayladım. Kartta HDMi, DVI ve Display Port yer alıyor çıkış olarak. 500 watt ve üzeri bir güç kaynağına ihtiyaç duyuyor çalışmak için ve bu da bizi bir sonraki paragrafa yönlendiriyor.

pkqlSistemin en kendimden emin olamayarak aldığım parçası güç kaynağı oldu. İyi bir sistemin en önemli elemanı güç kaynağı olduğu için güç kaynağı konusunda cimri davranmak çok da akıllıca değildir. Ancak elimizdeki bütçe imkanlarına uymak durumunda olduğumuz için fiyatının uygun olması sebebiyle 228 liraya 700 Watt’lık şu güç kaynağını seçtim: Xigmatek 700W Güç Kaynağı +80 Bronz Parçayı görene kadar tereddüt içerisindeydim ancak kutusundan çıkarınca görüntüsü pek bir güven verdi bana.

tyrsSistemin geriye kalan iki elemanı harddisk ve dvd sürücü idi. Bu ekipmanlar ilerleyen zamanlarla kolaylıkla değiştirilebileceği için çok fazla üzerilerinde durmadım. Asus DRW 24B5ST 24X Double Layer Sata DVD Yazıcı ile Seagate 1 TB 7200 64MB SATA3 / ST1000DM003 harddiski aldım. DVD yazıcı için 54 lira, harddisk için de 154 lira ödedik.

Son olarak LED monitöre geldi sıra. Sizi bilmem ama ben monitör ve görüntüleme aygıtlarında büyük bir Samsung hayranı olduğum için başka markalara bakmadım. 375 liraya Samsung 21.5″ S22C350H LED 5tugMonitör Siyah 5ms adlı monitörü aldık. Full HD olan bu monitörde HDMi ve Display Port çıkışı var. Tepkime süresi 5 ms.

Toplamda 1846 liraya bu sistemi toparlamış oldum böylece. Parçalar birkaç gün içerisinde kargolanıp Yağızların eve gelince bana da gidip toparlamak düştü. Haa, bu arada kasa almadık. Zira elimizde boş bir ATX kasa vardı. Boşuna para vermeyelim dedik.

Toplama işlemini hiç üşenmeden adım adım fotoğrafladım. Bir sonraki yazıda da adım adım bilgisayarı toplayacağız sevgili okur. Takipte kal. Sevgilerle 🙂

NOT: Yazının tam sonunda şok edici bir gelişme yaşandı, halen kendimde değilim. Hatalar olabilir, hoş görün başım döndü biraz 🙂

2 responses to “Yağızhan’a Bilgisayar Topladık – 1

  1. Serdar Göncü

    Ufak tavsiye : en azından 128 GB lik bir SSD HD ile işletim sistemi kurup 2. bir HD ile veri depolama yapsaydınız çok şahane olurdu

  2. Hocam kesinlikle doğru dediğiniz. Ancak işte bütçemiz malumi kısıtlı olduğu için 🙂

Bir Cevap Yazın

