Zaman Gazetesi Reklamı

Bu yazıyı Civan‘ın harika tespiti sayesinde yazıyorum. Henüz yazıya başlarken kendisine teşekkür etmek istiyorum.

Zaman Gazetesi‘nin bir süredir televizyonlarda dönen şu aşağıdaki reklamını görmüşsünüzdür. İlk görüp izlediğimde, detaylara dikkat edip, özellikle “zaman kardeşlik zamanı” sloganıyla reklamı bütünleştirip, aha orijinal bir iş nihayet demiştim. Taa ki Civan’ın Facebook’ta paylaştığı iletiyi görene kadar.

Reklamın başında “National Film Board Of Canada’nın izniyle, Dünyaca ünlü Norman McLaren’a saygıyla” yazıyormuş. Televizyonda ben bunu farketmedim. Civan reklamı çok iyi izlemiş ve kendince bazı çıkarımlarda, tespitlerde bulunmuş. Üstelik bunu yaparken de tek bir reklam üzerinden değil, işin orijinalini de izleyerek hareket etmiş. Civan’ın tespitlerini paragraflaştıracak olursak; videoda bir sağ – sol çatışması yaratılmak istendiğinin, gezi olaylarına atıfta bulunulmak istendiğinin altını çizmiş. Ve sormuş, orijinal videoda neden her iki karakter de canavarlaştırılıyor da Zaman Gazetesi’nin uyarlamasında sadece soldaki adam 0:33-0:35 arası canavarlaştırılıyor? Çok yerinde bir tespit. Ben bu tip uyarlamalar yapıldığında, özellikle de kardeşlikten , tarafsız olmaktan söz ediliyorsa, editörlerin, yapımcıların oturup bu tarafsızlığı çalışmanın her karesine titizlikle uygulamasından yanayım.

Dediğim gibi, ben “Zaman kardeşlik zamanı” sloganını, ismi Zaman olan bir gazete için başarılı buldum. Zaman Gazetesi okumam. Gazetenin formatı ve sayfa tasarımları dikkat çekici değil. Bir kaç defa otobüste falan beleş denk geldi. Gazete sadece baş sayfadan ibaret. Aynı bizim Anadolu Üniversitesi‘nin gazetesi Anadolu Haber gibi baş sayfa gazeteciliği var.

Son olarak bu reklam şuradan esinlenilerek yapılmış. 1952 yılında çekilen orijinal hali bu video. Ben izledim, gayet de güzelmiş.

Bir Cevap Yazın

