Yılın En Uzun Gecesi

Bugün 21 Aralık 2013 sevgili okur. Yılın en uzun gecesi olacak bu gece. Dolayısı ile yıllar sonra 2013’ün en uzun gecesini nasıl geçirdiğimi hatırlamak için yazıyorum bu yazıyı.

Güne saat 11.002de başladım. Daha erken kalkacaktım ama olmadı. Çünkü bu sene ev çok soğuk bizim. Üst kattaki komşularımız en üst kattaki komşuların yüzünden taşınınca üst katımız bomboş bir daire oldu. Alt katta da kışa rağmen kombi yanmadığı için altı ve üstü boş daire sayılabilecek bizim daire buz gibi oluyor. Bundan dolayı da insan sabahları yataktan çıkmak istemiyor. Kahvaltıyı yaptıktan sonra Gizem‘in bilgisayarına format atmak için çalışmaya başladım. Ancak daha bir hafta önce alınan bilgisayarda Windows 8 kuruluydu. Sistemi Windows 7 kurulum CD’s ile başlatmayı denedim. Nafile. Açık sistem üzerinden de kurmayı deneyince hata verdi. Ben de bilgisayar henüz yeni ve üzerinde lisanslı bir işletim sistemi olduğu için makineyi açıp harddiskini sökerek başka bir bilgisayarda biçimlendirip sonra format atma yolunu tercih etmedim. Windows 8 ne kadar gıcık olsa da üzerine diğer gerekli programları kurdum ve bıraktım.

Bilgisayardan sonra tez ile uğraşmaya başladım. Epey bir şeyler yazabildim. Daha sonra hayatımla ilgili en önemli olaylardan birine karar verdim. Kesin ve kati olarak. Daha da sonra Şemre‘yi aradım. Perşembe akşamı konuştuğumuz konu üzerine biraz daha lafladık. Facebook’u milattan önce çekilen fotolarla dolu olduğu için elimdeki güncel fotolarını yollamaya söz verdim.

Bitirme tezini ve son sınıftaki Calculus‘ları saymazsak, hayatım boyunca hep yalnız ders çalıştım. Soğuk ve uzun kış gecelerinde yalnız başıma, kendi evimde ders çalıştım hep. O günleri özlüyorum. Bu gece de işte o günlerin anısına geç saatlere kadar çalışacağım.

Bugün yarım saat kadar stick kontrol denilen ve davul çalan herkesin epey emek verdiği alıştırmaları yaptım. Rudimentlere baktım, el alıştırmaları yaptım. Şu ana kadar ulaştığım en yüksek hızlara çıktım bugün. Sırtıüstü yatırırım yani.

Askerlikle ilgili işlemlerimi 10 dakikada hallettim. Biraz da şansın yardımıyla cuma günü hızlıca herşeyi hallettim, üstüne PTT’den e-devlet şifresi bile aldım. Şubeye girdikten sonra oradaki görevli bir bayanın yanına gittim. Çok kısa cümlelerle derdimi anlattım. Sağolsun hemen yardımcı oldu. Çay bile ikram etti. Daha sonra evraklarımı imzalatıp 25 Ocak’ta belli olacak dağıtım yerlerini beklemek üzere iş yerine döndüm.

Yüksek lisans tezimle uğraşacağım gece boyu. Bir de mektup yazacağım. Belki bir de duş alırım ama ev soğuk olduğundan pek gözüm kesmiyor bunu. Yarın biraz erken gideceğim Bilecik’e.

Yılın en uzun gecesinde dinlemek üzere 30 şarkılık bir de parça listesi yaptım. Aşağı yukarı 2 saat sürüyor. Gece geç saatte yatacağım. Tez çalışmasını bitirdikten sonra da bir saat kadar oturacağım. Yarın öğlene doğru uyanırım yine. Hepinizi öpüyorum.

Bu arada unutmadan bugun Seval‘in doğum günü. Kısa zamanda büyük işler başaran bu sevimli yavrucuğu tebrik ediyorum. Doğum günü de kutlu olsun. Üniversite hayatım boyunca ve sonrasında bana en yakın olan arkadaşlarımdan birisi oldu. Hayatımın en önemli anlarına da şahitlik etmesine izin vereceğim. Umarım hayat bizi hiç birbirimizden ayırmaz. Süper bir ekip oluruz.

İşte size soğuk kış gecelerinde ona sarılıp, pıtırcıklarınız kendi arasında oynarken sizin de kremalı bisküvi yiyip dinleyeceğiniz bir kaç şarkı. Umarım en soğuk gecelerde birbirinizin varlığını çok yakınlarda hissedersiniz.

Bir Cevap Yazın

