Evolutionary Sleeper

Başlık: Şu şarkıyı dinlerken çıktı.

Kötülükten kaçıp bloga sığındığım gecelerden birisi bu da. Aklımda elli tane farklı şey vardı oysa ki paylaşılacak. Simsiyah bir boya değiyor elime ve her yer berbat oluyor. Rezillik, ucuzluk, okurluğu iki kubbe altına sığdırmaya çalışan zihniyet. İşte bunlar beni yoruyor, soğutuyor sevgili okur. Üzüyorum, üzülüyorum. Gerçek insanlığı görüyorum koridorlarda önce, umudum yeşeriyor. Sonra birisi çıkıyor ayakkabılarıyla yürüyor tertemiz koridorlarda. Her yer çamur.

Yoruluyorum yahu. Kötülük beni yoruyor. Ben çok iyi biri miyim? Kim verebilir bunun cevabını? Belki bu biraz kibirlilik bendeki. Neden kötülükle savaşması gereken kişi ben olmalıymışım gibi hissediyorum ki? Neredeyse bir asırlık idari umursamazlığı, köhne zihniyeti, emek bağımsız kademeleşmeyi, kubbeli yozlaşmayı ben mi durduracağım sanki… Mesut, dur ve bak oğlum. Uzak dur ve bunun bir parçası olma. Ancak herkes senin soluduğunu solumaya başlayınca artık makara bitecektir. Makinist sen olacaksın ve ışıklar yanacaktır.

Bakıyorum, kimse benim kadar üşümüyor. Kimse soğuğu benim kadar hissetmiyor. Bu eşsiz soğuk algısı bir tek bende mevcut. Ben soğuğu beynimde hissediyorum, fikirlerimde. Tek bir kelimesi okunmadan imzalanan sözleşmeler gibi başıma ne işler açarım acaba diye tedircin oluyorum. Fikirlerim donuyor. Büyük bir ciddiyeti bazen tek bir harf ile bozuyor, beni taşıyan tekerleklerin başka yükleri de taşıyabildiğini görüyorum. Onu en çok özlediğim anda arıyor, ona en çok susadığım anda geliyor. Bu kötülükten onu hep sakladım, hep de saklayacağım.

Dünya değişiyor. İklimler değişiyor, dengeler değişiyor, neslimiz değişiyor. Sabit duran tek şey manevi çapalar. Bağlıyor ve çürütene kadar izin vermiyor ayrılmamıza. Beni de bağladılar. Bir sene durdum. Ve şimdi yürümeye başladım. Bugün.

Bir Cevap Yazın

