İstanbul Bilişim İle Bir Teknik Servis Deneyimi

Geçtiğimiz yıl nisan ayında babama Nokia X3 cep telefonu almıştık İstanbul Bilişim‘den. İnternetteki en fiyata bulmuş olmamız alışveriş için tercih sebebimiz oldu. Biliyordum, İstanbul Bilişim’deki ürünler paralel ithalat ürünleri oluyor. Fiyatları da bundan dolayı biraz daha ucuz oluyor.

Şimdi bu noktada bilmeyenler için paralel ithalat olayını anlatayım. Paralel ithalat, bir malın ülkedeki resmi tedarikçisi dışında başka bir firma tarafından yine resmi yollarla ithal edilmesi demektir. Yani aldığınız ürün kesinlikle kaçak, kayıt dışı, seri sonu ya da garanti dışı ürünler değildir. Peki normalden farkı ne bu durumun? Paralel ithalatta da ürünler diğer elektroniklerde olduğu gibi 2 yıl garantilidir. Ancak bu garantiyi sadece malı aldığınız mağaza verir. Yani bu şu anlama gelmektedir: Normal bir tedarikçiden 200 lira daha fazla para verip bir telefon aldınız, Samsung marka olsun hadi. Telefonunuza bir şey olduğunda en basitçe yapmanız gereken şey aldığınız yere gidip ürünü faturasıyla vermektir. Bu aşamadan sonra mağaza, telefonu Samsung’un yetkili servisine gönderir, yaptırır, getirir ve size teslim eder. Yani size aracı olur kargolama işlemlerinde. İşte paralel ithalatta da yapacağınız iş aldığınız ürünü satın aldığınız mağazaya götürmek. Buradaki sıkıntı şudur: Normal bir mağazadan aldığınız normal ithalat bir ürünü şehrinizdeki bir Samsung yetkili servisine götürüp garanti kapsamında ücretsiz yaptırabilirsiniz. Ancak, paralel ithalat ürününüzü yaptırmak için para ödersiniz. Peki ücretsiz olarak nasıl yaptıracaksınız? Çok basit: Paralel ithalat ürünü aldığınız mağazaya geri göndererek. Böylece yine ücret ödemeden satıcının verdiği garantiden faydalanacaksınız.

İstanbul Bilişim gibi büyük firmaların garanti ağları özellikle büyük şehirlerde çok geniş. Herhangi bir sıkıntı yaşanmıyor. Şimdi başıma gelen olayı anlatacağım.

Babamın telefonunun dokunmatik ekranı tamamen bozuldu. Ben de İstanbul Bilişim’le irtibat kurdum ve ürünün garanti süresinin dolmadığını söyledim. Beni hemen Teleservice isimli bir firmaya yönlendirdiler. Bu firmanın çağrı merkezini aradım ve hemen ilk aramamda da açtılar. Bana ürünün faturasının bir kopyasını ve ürünü orijinal kutusuna koyup karşı ödemeli olarak Yurtiçi Kargo’yla kendilerine yollamamı söylediler. Hemen ertesi gün hazırlayıp gönderdim. İnternet sitelerinde cihaz takip sisteminden de an be an takip ettim cihaz nerede ne yapıyor diye: http://www.teleservice.com.tr/tr/

Yaklaşık 5 iş günü sonra cihazı aynen kargoyla paketleyip yollamışlar. Garanti kapsamında tek kuruş almadan, bir sorun çıkarmadan. Dokunmatik paneli komple değiştirmişler. Cihazla ilgili sorunumuz çözüldü.

Belki şanstan belki de firmanın kalitesinden bilmiyorum, ama paralel ithalat bir ürünün garanti süreci işte bu şekilde oldu. Özellikle şu sıralar telefonların fiyatlarında inanılaz bir düşüş yaşandı. Normal ithalatçılar da paralel ithalatçılarla neredeyse aynı fiyatlara satmaya başladılar. Demek ki oluyormuş. Demek ki fazladan verdiğimiz o para hava parasıymış. Ki dün Gizem güzel birşey dedi, ben hiç bir zaman garantiye bir şey verip de garanti kapsamında yaptıramadım, dedi. Bunun gazıyla da açtık Şemre‘ye S4 aldık. Paralel ithalat 🙂

One response to “İstanbul Bilişim İle Bir Teknik Servis Deneyimi

  1. bende hep bu fark neden oluyor diye merak ederdim mesut, sağolasın 🙂

Bir Cevap Yazın

