Askerliğimi Nerede Yapacağım Belli Oldu

Keşan’da. Oradan da Gelibolu’ya gideceğim.

Evet sevgili okur. Bugün sabah saat 9 civarında askerliğimi nerede yapacağımı öğrendim. Cep telefonundan sürekli olarak e-devlet kapısı isimli uygulamayı kullanarak Yedek Subay Adayı Sevk Yeri sonuçlarını kontrol ettim. İlk iki kontrolümde henüz sonuç açıklanmamıştır uyarısı çıktı. Ancak üçüncü ve son kontrolümde ilk önce Keşan‘ı gördüm. Sonra sayfayı biraz daha aşağı kaydırıp Gelibolu‘yu gördüm. Sonra lan dedim, ne zaman gidicem peki? Baktım şubat yazıyor. Oha dedim! Sonra durdum. Bi dakka lan, yoksa uzun mu dedim? En nihayet en alttaki kısa dönem er yazısını da görüp rahatladım. O heyecanla haberi herkese söyledim. Sağolsun herkes pek bir sevindi, beni tebrik ettiler.

O heyecan ve şaşkınlıkla göreve çıktık. Yolda biraz daha durumu kavradım. Gözlerimi kapattım. Bu iki yer hakkında ne bildiğimi düşündüm. Gelibolu’yu biliyordum. Çok iyi biliyordum çünkü işe başlamadan önce, geçen sene buraya yarışmayla gitmiştik dört kişi. O zaman gezerken içimden lan buralarda askerlik yapmak güzel olur diye geçirmiştim. Gelibolu’yu tam iki gün gezmiştik. O yazıları buradan ve buradan okuyabilirsiniz. Hatta askere gitmeden ben de bir okuyacağım. Keşan hakkında bir fikrim yok ama. Sadece rahmetli Rabia halam yaşasaydı bana Edirne’de bakardı diye düşündüm. Ekşisözlük’te acemi birliği için şöyle bir entry buldum. Sonuna kadar okudum. Sonra tekrar işin Gelibolu kısmına yoğunlaştım. Öğlene kadar ne olur, ne görürüm diye düşündüm. O ara bi konuştuk. Birden kendimle ilgili inanılmaz bir şey keşfetmemi sağladı telefonun ucundaki ses: Bakın şu yazıda çocuğun ikinci rüyasında ne yazmışım. Farkında olmadan askerliğimi yapacağım yeri yazmışım 🙂

Biliyorsunuz birkaç gün önce ortaya bir iddia atmıştım ve askerliğimi nerede yapacağımı tahmin etmenizi istemiştim. Sağolsun pek çok eş ve dost tahminler yaptı. Bunlardan Halil İbo‘nun tahmini tuttu! Adam “kısa dönem Çanakkale” demişti ve aynısı oldu 🙂 Halil İbo’ya bir hediye alacağım. Bunu haketti.

Facebook, whatsapp, telefon ve diğer kanallardan kutlayan, seven, sayan, söven, gülen, tavsiye veren, yardımcı olan, adam bulan yüze yakın arkadaş, eş ve dosta teşekkür ederim. Şubatın 3’ünde gidiyorum. Bir aksilik olmazsa 27 Ocakta Bilecik‘te işten ayrılacağım. Google Earth‘ten gideceğim birliklerin yerlere baktım. Acemi birliğim ile usta birliğim arasında 66 kilometre var. Yunanistan’a olan uzaklığımız ise Keşan’da 35 km.

Şimdi aklımda olan sorular var. Bunları da araştırıp bulmak lazım. Mesela mekanize piyade tugayı ne demek? 2nci Kor Kh Des Gr Kh be Kh Bl kısaltmalarının uzun hali ne? Askere giderken ne almak lazım yanımıza? İşte tüm bu soruların cevapları için yardımlarınızı bekliyorum.

3 responses to “Askerliğimi Nerede Yapacağım Belli Oldu

  1. Hayırlı olsun Mesut abi!

  2. Ozan Devrim yay

    Vatka (Gerçekten gerektiği için. Bot vurmasın diye). Krem (Zorunluluk olduğu için. Denetleme yaklaşınca içtimalarda sorarlar). Dezenfektan sıvı (sular kesileceği için). Tuvalet kağıdı (tuvaletlerde olmayacağı için). Düdük (Yine denetleme için). Yeşil eldiven (Şubat’ta gittiğin için). Yeşil don, yeşil fanila (Böyle bir saçmalık olduğu için). vs vs vs. Ya da vatka ve dezenfektan hariç hepsini boşver. Satarlar nasıl olsa orada.

  3. YAVUZ KILIÇ

    valla dayımoğlu sen o kısaltmaların açıklamasını öğrenene kadar askerliğin biter : -) bu bir.ikincisi facebooktur,twitter dir,whatsap tır acemliğin bitene kadar unutucan biraz,üçüncü olarak çok fazla bişey almana gerek yok diş macunundan şortuna kadar veriyorlar.çarşıya çıkarken giyeceğin mont ayakkabı pantolon kazak mazak alsan yeter sana.tras köpüğü,tras bıçağı (çift bıçaklı 10 lu paketlerde) el ve banyo havlusu alırsın en önemliside telefon kartı ve boyuna asılan bir asker cüzdanı,siyah pilot kalem dışı siyah küçük bir not defteride gerekli tabi.birliğine göre değişiyo ama hemn hemn aynı.ondan sonrada hayılı teskereler bakalım.

Bir Cevap Yazın

