Nasıl Bendir Kılıfı Yaptım?

Çok uzun süre önce aldığım bir bendirim vardı sevgili okur. Aldığım günden beri bu sevdiğim enstrümana bir kılıf yapmayı kafamda tasarlayıp duruyordum. Dün aldığım çömlek darbukanın yanında bir de kılıf verince satıcı dedim ki emekter bendirimin de artık bir kılıfı olmalı.

Hazır bir kılıf almaktansa ne zamandır planladığım ve açıkçası yapabilir miyim diye de merak ettiğim kılıf dikme projesini dün sabah başlattım. Birkaç saat sonra tam istediğim gibi bir kılıfı kendi ellerimle dikip hazırladım.

01Bu blogda daha önce de buna benzer yazılar okuyan okurlar, buna benzer proje yazılarını çok sevdiği için bu projeyi de aşama aşama anlatacağım.

Öncelikle kılıfı hangi kumaşa dikeceğimizi belirliyoruz. Ben çok sevdiğim bir kamuflaj desenli kumaş kullanacağım. Ayrıca kılıflarda 05muhakkak süngerli bir astar olması lazım. Bendirin çapını ölçüp üzerine 3-4 santim daha ilave ediyor ve bu genişlikte bir daire kesiyoruz önce. Bunu bendiri kumaşın üzerine koyup göz kararı olarak çizerek de yapabiliriz. Ben öyle yaptım. Dediğim gibi önemli olan, aletin normal boyundan daha geniş bir daire elde etmek.

0304

02Daha sonra kestiğimiz daireden bir tane de üst kapak için kesiyoruz. Ve yine aynı genişlikte birer daire de astar kumaşından ve astar süngerinden kesiyoruz. Kestiğimiz kumaşı, süngeri ve astarı üst üste getirip tek parça olacak şekilde tam çevresinden dikiyoruz. Bu dikişi dikiş makinesi ile yapmak şart elbette. Kullanacağımız ipi de sağlam bir markadan seçkem lazım. Bu tip kılıf vb. şeyleri dikerken klasik dikiş ipinden farklı olarak mümkünse naylon ip tercih etmek mantıklı olacaktır.

06Üç katlı alt kapağı dikip bitirdikten sonra sıra geldi kılıfın yan taraflarını oluşturmaya. Dunun için bendirin yüksekliğini ölçüp yine üzerine 3-4 santim ilave ediyoruz. Benim bendirim 7 cm yüksekliğinde. Dolayısı ile ben yaklaşık 10.5 cm genişliğinde ve bendirin çevresini tam olarak sarabilecek uzunlukta bir parça ölçtüm ve kestim. Parçanın uzunluğunu da yine bendirin çevre uzunluğundan yaklaşık 5 cm kadar uzun olacak şekilde ayarladım.

09Şimdi bu işte en zor kısım fermuarın dikilmesi. Eski bir çantadan çantadan vakti zamanında söktüğüm uzunca bir fermuar çok işime yaradı. Kılıfı bir çember olarak düşünürsek, dikeceğimiz fermuarın uzunluğu yaklaşık olarak bu çemberin 3/4’ünden kısa olmamalıdır ki rahatlıkla enstrüman girip çıkabilsin. Yine dikiş maharetlerimizi kullanarak dikiş yerleri içeride kalacak şekilde fermurarı önce az önce hazırladığımız üç katlı astarlı daireye ve daha sonra da yan kısma gelecek parçaya dikiyoruz. Dikiş makinesi ile yuvarlak dikimler yapmak zordur. Belki annenizden yardım alabilirsiniz. Ben almadım ama 🙂

0708Tüm dikişleri içten yapıyoruz ki dikiş yerleri ve saçaklar belli olmasın. En son olarak tek kat olarak kestiğimiz üst kapağı da yan taraflara yine yuvarlak dikişle dikiyoruz. Kumaşı fazla sündürmeyin. Şimdi muhtemelen yan taraf için 10kestiğiniz parçayı alt kapağa dikerken bir kısmı uzun kaldı. Olsun sorun değil. Bu uzun kalan kısmı katlayıp içte bırakın ve parçanın diğer ucuna dikin içten. Mümkünse tüm dikişleri çift dikiş yapmaya çalışın.

Ben en son olarak daha önceden yaptığım ve elimde kalan bir sapı da üzerine diktim. Bunu siz ihtiyacınıza göre askı vs. olarak da dikebilirsiniz.

Kılıfın sapını dikerken tercih ettiğimiz aralık önemli

12

Nihayet kılıfın son hali bu şekilde oluyor

Bir Cevap Yazın

