Darbuka Aldım

En gerekli şeyleri almaya devam ediyorum sevgili okur. Uzun süredir ihtiyacım olan şeyi, bir çömlek darbukayı geçen gün aldım. Askerden dönünce aldığım ilk şey oldu üstelik. Şimdi diyeceksin neden darbuka Proofhead? Beni bir darbuka almanın gerekliliğine ikna eden süreci şimdi anlatıyorum.

Bundan yaklaşık bir buçuk yıl önce Orphaned Land‘ın Ocean Land ve Myrath‘ın Merciless Times şarkılarıyla epey kafayı bozmuştum. Bunlar oryantal metal şarkıları olduğu için şarkıların giriş kısımlarında ve şarkı boyunca  bendir ve darbuka sesini çok net ve etkili bir şekilde duyabiliyoruz. Kaldı ki bu grupların tüm diskografisinde darbuka ve benzer perküsyonlar bolca kullanılıyor. İşte o zamanlar bendir, darbuka ve bilimum perküsyon aletlerine sahip olmanın gerekliliğine inanmaya başladım.

Zaman geçti ve Alper, Efendi Band‘ın kadrosuna dahil oldu. Bir besteleri için benden bir fikir istedi. Bir parçanın içine darbuka ya da bendir tarzı bir perküsyon kısmı koymak istediklerini söyledi. O zaman oturup yine kafa yormuştuk. O gün Alper’e de demiştim, darbuka lazım Alper, diye.

Yine zaman geçti ve askere gittim. Selçuk ve Onur‘la birlikte Bölge Bando Komutanlığı‘na gittik bir gün. Orada da darbuka çalma imkanım olunca ve çömlek darbukanın ne kadar rahat çalınabildiğini görünce bu fikrimi kesinleştirdim: Askerden dönünce bir darbuka alınacak. Ve aldım.

Yakın zamanda bu darbukayla neler yaptığımıza dair videolar koyacağım buraya sevgili okur. Özellikle Alper’le eğlenceli şeyler yapmayı planlıyoruz. Vakit kaybetmeden sen de kendi darbukanı temin etme yoluna git bence. Hem bu sayede belki de birlikte çalabiliriz 🙂 Şu aşağıdaki videoda perküsyon ve metal müziğin güzel bir etkileşimini görebilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

