Daktilo Aldım

Epey oldu aslında alalı ama bir süre beklemek zorunda kaldım bu yazıyı yazmak için. Şu an itibariyle kesinleşmiş oluyor ki evet, kandırıldım.

10603020_10202328417563369_1439416605_n

Daktilom işte bu.

Askerden döndükten sonra hemen her gün internetteki alışveriş sitelerinde alınabilecek temiz bir Q klavye daktilo aramaya başladım. Birkaç hafta içinde ofistebirgenc isimli bir satıcının Diyarbakır’dan sattığı bir daktilo buldum ve hemen mesaj attım, Q klavye mi diye. Fotoğrafta Q klavye olarak görünüyordu ve ben de teyit etmek istedim. Satıcı evet dedi, Q klavye ve çok iyi durumda. Verdiği fiyat o tip bir daktilo için biraz pahalıydı ama Q klavye ise değerdi. Silver-Reed 200 marka modelliydi daktilo. Seiko firmasının üretimi ve Made In Japan bir aletti. Neyse, gelen cevap olumlu olunca daktiloyu hemen o gece satın aldım. Sonra pazartesi günü Bilecik’e döndüm. Daktilo da aynı gün akşam saatlerinde ben evde yokken, üst komşumuz Burcu‘ya teslim edildi. Kardeşimi aradım, daktiloda bir sorun var mı diye. Almış o da bakmış ve birkaç tuşun basılı kaldığını ama çok ciddi olmadığını söyledi. Daktilonun çok bakımsız olduğunu ve şeridinin ölü olduğunu söyledi. Bu iki hususu satıcı önceden söylediği için çok umursamadım. Sonuçta sağlam bir Q klavye daktilo bulmuştum.

Cuma günü Bilecik’ten eve dönünce yaptığım ilk şey daktiloya bakmak oldu ve ne göreyim! Daktilo F klavye, standart bir Devlet Malzeme Ofisi çıkması daktilo. Hemen satıcı ile iletişim kurdum. Doğru dürüst bir cevap veremedi. Neden Q klavye dediğiniz halde F klavye gönderdiniz, diye sordum. Kem küm etti, depoma bakayım falan dedi. Bu şekilde bir hafta kadar geçti ve en sonunda kendisiyle telefonla görüştük ve bana yeni alacağım bir Q klavyeli daktilonun ücretinin yarısını kendisinin vereceği taahhütünde bulundu. Pekala dedim.

Aynı gün ve sonraki günüm internetten Q klavyeli daktilo aramakla geçti. Şans ya, buldum bir tane. Fiyatının yarısını değil, üçte birini göndermesi için önceki gün konuştuğum satıcıya IBAN numaramı yolladım 🙂 Aradan neredeyse 15 gün geçti sevgili okur. O para halen gelmedi ve evet gelmeyecek, biliyorum. Böylece normalinden daha pahalı fiyata, tipik, bakımsız ve şeridi ölü bir F klavye daktilo almış oldum.

Bu yazının vermek istediği ana fikir, Gittigidiyor benzeri sitelerden alışveriş yaparken satıcı ile iletişimi çok düzgün kurun ve ürüne onay vermek için son günü bekleyin. Vaat edilen ürünün gönderildiğinden iyice emin olun. Hatta mümkünse Gittigidiyor’dan böyle şeyler almayın. Çünkü Gittigidiyor’da satış sonrası destek sıfır. Satıcı ile doğrudan iletişim imkanı yok. Onay verdiğiniz ürün ertesi gün bozulsa bile iade etme şansınız yok. Daktiloyu daha iyi kullanılabilir hale getirmek için yaptığım çalışmalar başka bir yazının konusu olacak. Beni dinlediğiniz için teşekkür ederim.

Bir Cevap Yazın

