Defeater’ı Keşfetmek

Her metal grubunda sevdiğim bir yön vardır. Bu yön, grubun müziğinin tüm bileşenleri içerisinde daha ağır basan, o  grubu ve parçalarını daha çok sevmemi sağlayan bir bileşendir. Örneğin davul partisyonları, melodik gitar soloları, klavye altyapıları, vokalin tarzı gibi. Geçen gün Facebook’ta bir arkadaşım Defeater isimli bir o güne dek dinlemediğim bir grubun Empty Glass isimli parçasının live kaydını paylaşmış. Yalan yok, önce bir Deftones şarkısı sanıp tıkladım ve direkt alt sekmeye attım.

Parça çalmaya başlayınca Deftones olmadığını anladım ve tekrar Youtube’un açık oldğu sekmeye döndüm. Defeater isimli grubun insanı cidden etkileyen vokalini dinleyeme başladım. Böylece Defeater dinleyeme başlamış oldum. Hemen Facebook’a dönüp arkadaşımın paylaşımının altına yorum yazdım. Daha sonra bir başka arkadaş da Bastards isimli bir diğer şarkılarını önerdi aynı grubun. Hemen onu da açtım ve işte yine aynı vokal! Harika bir parça. Gitar rifflerinin de gayet melodik olduğunu iyice anladıktan sonra grubun adını bu sefer Google’a yazdım. Defeater için Amerikalı melodik hardcore metal grubu tanımı yapılmıştı. Çok doğru gerçekten. Sonra yine Youtube’a dönüp Cowardice isimli parçalarını keşfettim.

Grubun şu ana kadar çıkardığı üç albümü var. Üçü de çok iyi, albümlerdeki tarz hemen hepsinde aynı. Sırasıyla Travels (2008), Empty Days & Sleepless Nights (2011) ve Letters Home (2013).

Ben de grubu çok yeni keşfettiğim için çok fazla detay yazmıyorum. Şu an bu yazıyı yazarken Travels albümü çalıyor. Gayet de iyi gidiyor inanın. Kısacası Defeater, güzel bir grup. Amerikan Hardcore’unu seviyorsanız dinlemenizde fayda var.

Bir Cevap Yazın

