Türkiye’nin En İyi Plakçıları

record-store-dayAskerden getirdiğim dökümanları karıştırırken bir gazete sayfası buldum. 19 Nisan 2014 tarihli Hürriyet Gazetesi‘nden bir sayfa. Her yıl Nisan ayının üçüncü cumartesine denk gelen Record Store Day-Plak Dükkanı Günü‘nün şerefine Türkiye’d         eki en önemli plakçıların isimlerini derlemişler. Benim de aşağı yukarı askerliği yarıladığım günlermiş. Neyse, şimdi o yazıdan atıfla tüm bu plakçıların adlarını ve adreslerini yazacağım. Ne yazık ki bunlardan sadece bir tanesi Ankara’da. Diğerlerinin hepsi İstanbul’da.

hammermuzik_rop_3Hammer Müzik: Akmar Pasajı‘nın ve Türkiye’nin en geniş metal müzik arşivine sahip müzik dükkanı burası. Ben de çok kereler alışveriş yaptım buradan. İnternet sitelerinin mail order kısmından istediğiniz plağı sipariş edebiliyorsunuz. Kişisel olarak tavsiye ediyorum. Mühürdar Cad. Akmar Pasajı, Kadıköy.

04_zihniZihni Müzik: Bu dükkan da Akmar Pasajı’nda, hatta Hammer ile komşu. Burada da müthiş bir arşiv var. Akmar’a gidince muhakkak uğranması gereken bir plakçı. Ağırlıklı olarak Rock ve Metal tarzında albümler var. Mühürdar Cad. Akmar Pasajı No: 70 Kadıköy.

07_opusOpus 3a: İkinci elden ziyade yeni plaklar satıyormuş. 70’ler Türk pop müziği arayanlar muhakkak bakmalıymış. Pürtelaş Hasan Efendi Mah. Cihangir Cad. No: 3, Cihangir.

deformDeform Müzik: Plak dükkanlarının eksilerindenmiş. Eğer aranan bir plak orada yoksa muhtemelen hiç bir yerde yokmuş. Turnacıbaşı Cad. No:45, Çukurcuma.

shadesShades:Caz, blues ve Rock dinleyen her Türk gencinin hayatında bir kere uğraması gereken bir yermiş. Ankara’nın plak merkeziymiş. Buraya, Ankara’ya bir sonraki gidişimde uğrayacağım kesin. Tunalı Hilmi Cad. No: 95/37 Kavaklıdere.

kontraKontra Plak: Arşivleri genelde elektronik müzik ağırlıklıymış. İstanbul’un en iyi plak dükkanı olabilirmiş. Hatta şanslıysak partiye bile denk gelebilirmişiz. Tomtom Mah. Yeni Çarşı Cad. 60 / a Galatasaray.

vintageVintage Records: Kaybedenler Kulübü’nden Mete Avunduk’un dükkanı burası. Dr. Esat Işık Cad. No: 20, Moda.

rainbowRainbow 45: Son derece güleryüzlü bir dükkan. Ben de buradan bir kere alışveriş yaptım. Aradığınızı bulamazsanız söylüyorsunuz, arayıp bulmaya çalışıyorlar. Kişisel olarak tavsiye ediyorum. Caferağa mah. Sakız Sok. No: 2-D, Kadıköy.

06_laleLale Plak: İstanbul’un en eski plakçısıymış. Galipdede Cad. No: 1 , Tünel.

Plak demek para demek. Yakın zamanda almayı planladığım birkaç plak var. Facebook’ta bir grubumuz var Çılgın Koleksiyoncular diye. Mükemmel paylaşımlar oluyor her gün. Ben de gaza geliyorum haliyle 😉

Bir Cevap Yazın

