Söbelen Mantarı Deneyimim

Bugün arazide görevimiz vardı. İşlerimizi bitirdikten sonra daireye dönerken yol üzerinde dikkatimizi çekti bu mantar. Daha önce de bir defa rastalmıştık ve şoförümüz Kemal Abi bir poşet dolusu toplamıştı. Ertesi gün gelip afiyetle yediğinden bahsetmişti.

Bugün de şansımız yaver gitti ve yol üzerinde rastladık. Bu mantar genellikle kumluk yerlerde yetişiyormuş. Bizim Kemal Abi mantarlar konusunda epey bilgi ve deneyim sahibidir. Söbelen mantarı çabuk yetişen ve çabuk ölen bir mantarmış. Gerçekten de biraz erginliğe ulaşınca hemen karardığını gördük. Topladıktan kısa süre sonra tüketilmesi gerekliymiş.

Mantarları saat 14 civarında topladık, akşam eve getirdiğimde saat 18’i biraz geçmişti. Gerçekten de, topladığımda bembeyaz olan mantarların bir kısmının üzeri kararmıştı. Önce mantarları güzelce yıkadım. Sonra siyahlaşan kısımlarını temizledim. Daha sonra da saplarını ayırıp ince uzun dilimler yaptım. Tavaya bir miktar yağ koyup kızgınlaşmasını bekledim.

Kızgın yağa mantarları sıra sıra dizdim. Üzerine de tuz serptim. Bir süre, yaklaşık 5-10 dakika sonra her birini aldım sırasıyla. Biraz daha tuz döktüm ve tadına baktım. Sonuç: Mükemmel!

İnternette bir araştırma yaptım. Gerçi bu araştırmayı yemeden önce de yapabilirdim, düşünemedim. Doğada bulunabilecek en lezzetli mantarlardan biri olduğunu öğrendim söbelen mantarının. Yazıya fotoğraflarını koyuyorum. Olurda siz de dağda kırda bayırda bulursanız tadına bakmayı deneyebilirsiniz 🙂

rssovelen

Bizim pişirdiğimiz mantar

Bir Cevap Yazın

