Eski Şarj Aletlerini Değerlendirmek

Pek çoğumuzun evinde giderek saçaklaşan bir şarj aleti yumağı vardır. Pek çoğu eski telefonumuzun, traş makinemizin ya da bilimum elektronik cihazlarımızındır. Özellikle cep telefonu şarj aletlerinin bir süre sonra temassızlık sebebiyle çalışmamaya başlaması gayet sinir bozucu olabiliyor.

Ben bugüne kadar bozulan hiçbir şarj aletimi atmadım. Bunların eğer kablolarında temassızlık varsa aradaki kabloyu tamamen değiştirdim, eğer uç kısmı ölmüşse ucunu değiştirdim ya da tamamen farklı bir amaç için adaptör olarak kullanmayı tercih ettim.

Nokia 1200

Askerden geldiğimden beri cep telefonu olarak Nokia 1200 kullanıyorum. Yıllar önce aldığım için bataryası bir gün zar zor idare ediyor. Yani bir şarj problemi yaşıyorum. Aldığım tüm şarj cihazları da çin malı olduğu için en fazla birkaç haftalık kullanımdan sonra çöp oluyordu. Ben de şarjım gün içinde bittiğinde mağdur olmamak için uzun süredir kendime bir USB bağlantılı şarj kablosu yapmayı tasarlıyordum.

Bugün döktüm tüm eski şarj aletlerini ve nereden gediğini bile hatırlamadığım bir eski tip Samsung data kablosu buldum. Önce bunun telefona bağlanan kısmını kestim ve karşıma tam beş renkte kablo çıktı. Bu bir data kablosu ve USB arayüzünden bağlandığı için beş farklı renkte kablo çıkmasını bekliyordum zaten. Her neyse, bu beş kablodan hangi ikisinin elektrik akımını ilettiğini anlamam gerekiyordu. Önce USB kabloyu bir adaptöre taktım ve diğer ucu kesik olduğu halde bıraktım. Avometrenin siyah ucunu bu beş kablocuktan renksiz

Avometre

olanına bağladım. Avometrenin kırmızı ucunu ise açıkta kalan diğer dört renk kablocuğa sırasıyla dokundurdum. Mavi, yeşil, beyaz ve kırmızı renk kablolardan kırmızı olana dokunduğumda avometrenin ekranından voltajı 5.4 volt olarak okudum. Güzel, demek ki bu beş kablocuktan renksiz ve kırmızı renkli olanları elektriği iletiyor.

Daha sonra eski bir Nokia ince uçlu şarj aletinin uç kısmını kablodan yaklaşık 10 cm pay bırakıp kestim. Bu bir şarj aleti olduğu için içinden sarı ve siyah renkte iki kablo çıktı. Burada siyah renk daima topraktır. Yani az önceki kablodaki renksiz kablo ile aynı. Demek ki bu sarı kabloyu yukarı kablonun kırmızısıyla, siyah kabloyu da yukarıdaki kablonun

USB Adaptör

renksiz olanı ile bağlayacağız. Kestiğim Nokia şark kablosunu da temassızlık var mı diye her ucunu avometreyle test ettim. Çalışıyor.

Çok dikkatili bir şekilde kırmızı-sarı kabloları ve renksiz-siyah kabloları lehim yaptım. Daha sonra bir kablo kılıfı ile iyice sağlamlaştırdım. İlk denemeyi yaptım ve bingo! USB şarj adaptörü ile telefon şarj aldı. Çok iyi. Daha sonra USB ucu doğrudan PC’ye taktım ve evet! Yine çalıştı şarj. Artık Nokia 1200’ı doğrudan PC’ye bağlayarak şarj edebiliyorum 🙂

Bir Cevap Yazın

