Hastalık & Diş Çektirmek

Bu tip hastalandım, diş çektirdim şeklindeki yazıları biraz da kendim için yazıyorum sevgili okur. Aradan zaman geçince unutuyorum en son ne zaman hastalandığımı falan.

Geçen haftanın tamamını çok ciddi hasta bir şekilde geçirdim. 28 Ekim salı günü üşüttüm biraz. Aynı gece titreyerek girdim yatağa. Ertesi gün, 29 Ekim’i yatakta geçirdim. O hafta cuma gününe kadar her gece üç dört defa terlere batıp çıkarak geçti. Cuma günü sabahı kendimi iyileşmiş olarak hissettim. Bu arada diş etlerim kanamaya başlamıştı. Bu yüzden cuma sabahı Bilecik Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi‘ne gittim. Bu problemlerin ağzımda bulunan kaplama dişlerden kaynaklı olduğundan emindim çünkü.

Tıpkı düşündüğüm gibi diş hekimi bana, ağzımdaki tüm bu sıkıntıların kaplamalardan dolayı oluştuğunu, kaplama dişlerden ikisinin altında kist oluştuğunu, artık dişi tamamen çekip temizlemekten başka yol kalmadığını söyledi. Ancak bu kistler çekime engel oluşturacağı için bir hafta süreyle antibiyotik kullanmamı söyledi. Haftaya cuma da dişlerden durumu en kötü olanı çekecekti.

Ertesi gün, cumartesi günü annemle dışarı çıktık ve ben o gece yine hastalandım, bu sefer çok fenaydım. Tam iki gün iki gece terledim. Pazartesi işe hasta olarak gittim. Pazartesi gecesi yine aynı şekilde yatakta geçti. Salı sabahı bu sefer Bilecik Devlet Hastanesi‘ne, Acil’e gittim. Acil’deki doktora dişçinin yazdığı antibiyotiği gösterince başka bir ilaç yazmaya gerek duymadı ve bir iki gün daha iyileşmezsem yine gelmemi söyledi. Bu arada dişçinin yazdığı antibiyotik Klamoks BID 1000 mg ve bir de Apranax Fort ağrı kesici. Gerçekten de perşembe günü kendimi çok daha iyi hissediyordum, sadece bademciklerim halen acıyordu.

Cuma günü soğuk algınlığını atlatmış olarak dişçiye gittim. Bir de bir hafta süreyle antibiyotik kullandığımdan dişlerimin arkaları sararmıştı. Doktor önce bir iğne yaptı çekeceği dişe. Sonra uyuşup uyuşmadığını kontrol etti. Hayır,

Daha önce çektirdiğim azı dişim

Daha önce çektirdiğim azı dişim, üç köklü

uyuşmamıştı. Bir iğne daha yaptı ve kaplamanın üst kısmını söktü. İç kısmını oymaya başlamıştı ki canım yandı. Bu sefer ya sabır diyip bir iğne daha yaptı. Sonra dişin içini oymaya başladı. Kerpetenle asıldı ancak nafile. Dişim yerinden oynamadı bile. Bu sefer dişi iki üç parçaya ayırıp o şekilde çekeceğini söyledi ve başladı kesmeye. Ağzımdan o yanık diş kokusu burnuma geliyordu. Dişi kestikten sonra zor bela bir parçasını sökebildi. O arada bir iğne daha yaptı. Diğer parçayı sökmeye çalıştı ama yine olmadı. Bu sefer diş etimi kesti ve kalan parçayı o şekilde çıkarmaya çalıştı. Normalde üst dişler üç köklü oluyormuş. Ancak benim alt dişim de üç köklüydü ve köklerden birisi kanca kökmüş. Doktor bunu farkedince çok şaşırdı.

İşlem bittiğinde yaklaşık bir saat geçmişti ve doktor kan ter içinde kalmıştı. Dişime üç dikiş attı ve bir hafta sonra alınacağını söyledi dikişlerin. Yüzüm acayip şişti o gün. Bugün biraz daha iyiyim. Ağrısı da azaldı epey. Umarım kısa sürede düzelir.

Bir Cevap Yazın

