Findeks Kredi Notum

Bu reklamı muhakkak görmüşsünüzdür. İlber Hoca her zaman ki tarzı ile yine birilerinin cahilliğini gözüne sokuyor falan. Bu reklamda bahsedilen siteyi ben de merak ettim ve hemen girip üye oldum. Üyelik işlemi çabucak halloluyor ve sistem, TC kimlik numaranızı kullanarak sizin bankalarla olan ilişkilerinizi değerlendirip size bir kredi notu veriyor. Daha sonra bu notu kendi oluşturdukları bir indekse göre değerlendirebiliyorsunuz.

Sistem bankadan alabileceğiniz kredi limitini, kredi kartı limitinizi, kullanılabilir limitinizi de görebiliyorsunuz. Tek kötü yanı 7.5 TL‘ye raporlama yapması. Kredi notunuzu bir kereye mahsus bedava olarak hesaplıyor, sonrası için para istiyor.

Şu an hiçbir bankadan alınmış ihtiyaç/konut vs. kredim yok. Düzenli olarak ödediğim bir öğrenim kredisi borcum var eğer sayılırsa. Kullandığım biri yüksek biri de düşük limitli (500 TL) iki kredi kartım var. İkisinin de borcunu hesap kesim tarihinin ertesi günü tam tutarında öderim. İşte sistemin bana biçtiği kredi notu:

findeksEvet, 1471 puan aldım. Bankacı olmadığım, iktisattan da pek anlamadığım için bu puan iyi midir kötü müdür, nedir ne değildir hiçbir fikrim yok. Ama Az Riskli denilen bölgeye çok yakınım. Türkiye ortalamasının da üzerindeyim.

Bu yazıyı yazmaktaki amacım eğer bu yazıyı okuyanlardan daha önce bu sorgulamayı yapmış olanlar varsa onların kaç puan aldığını öğrenmektir. Özellikle bankacı arkadaşlarımın bu puanların gerçekten önemli olup olmadığı konusunda yorumlarını da merak ediyorum.

Bir Cevap Yazın

