Ukulele Merakım

Önce şu klibi izliyoruz eğer izlemediysek.

Klipte tam dört tane ukulele var. Ben de bu videoyu izledikten sonra içimde acayip bir ukulele çalma hevesi uyandı. Elimde bir ukulele vardı ancak bunun telleri sıradan misina idi. İnternette küçük bir araştırma yaptım ve ukulele tellerinin aslında klasik gitarın alttaki dört telinden ibaret olduğunu öğrendim.

Bugüne kadar değiştirdiğim hiç bir gitar telini atmadım. Aynı şekilde arkadaşlarımdan da değiştrdikleri eski gitar tellerini atmamalarını istedim. Bazen acil durumlarda eski teller durumu kurtarabiliyor çünkü. İşte o eski tellerin içinden en sağlam görünenlerden birer tane Re, Sol, Si ve ince Mi teli seçip aldım. Bunları en kalından en inceye, tıpkı gitardaki gibi taktım ukuleleye.

Daha sonra bir tuner yardımıyla (ki tunerde ukulele akordu seçeneği de vardı), Re telini Sol’a, Sol telini Do’ya, Si telini Mi’ye ve Mi telini de La’ya akortladım. Şöyle belirteyim hemen:

  • Re (D) teli – Sol (G) sesine
  • Sol (G) teli – Do (C) sesine
  • Si (B) teli – Mi (E) sesine
  • Mi (E) teli – La (A) sesine ayarlanmış oldu.

Akord işleminden sonra seslerde mutlaka kaymalar oluyor. O yüzden telleri gerdirerek esnetip bir kere daha akord etmekte fayda var. Daha sonra ukulele akor düzenlerini çalışmak gerekiyor. Gitar akorlarına göre çok daha kolay ukulelenin akorları. Benim üç dört gündür çalıştığım akorlar şu şekilde:

uku01 uku02 uku03

Bir Cevap Yazın

